zender en heli

Even een vraag ik ben van plan om een futaba zender en ontvanger te kopen en een walkera mini cp.
Nu is denk ik zelf dat het als volgt moet doen.

Printje uit mini halen futaba ontvanger erin alles weer aansluiten en afstellen.

Voor mij is dit nieuw dus kan zomaar zijn dat dit fout is.
Kan iemand mij op weg helpen.

ja met een "vertaalbordje WK-RFX01 (zoiets) " ... maar dan moet je software van de Walkera bordje wel up to date zijn. En anders moet je een UP02 tool setje kopen om die te updaten.

Maar uiteindelijk werkt het inderdaad met een v120

nee helaas kan niet, zou weer wel met een devo 10 kunnen.............hahaha

nu weer even serieus:

simpele vuist regel
blade helis vliegen met spektrum daar hoort bij een spektrum zender DX6, 7, 7S, 8, 10 etc. dus spektrum vliegt normaliter met spektrum (1uitzondering daargelaten), spektrum heeft ook losse ontvangers

Futaba heeft verschillende protocollen en verschillende losse ontvangers. Eigenlijk geen helicopters futaba wordt meestal gebruikt bij zelfbouw modellen , zoals align, goblin, logo, en alle klonen echter kan je in deze heli's wel een spektrum,walkera, frysky, oid ontvanger doen maar dan kan je hem alleen vliegen met een zender van dat merk ontvanger

Walkera gebruik voor zijn helicopters, Devo zenders en heeft de beschikking over losse ontvangers

Futaba -> futaba (wel even op protocol letten)
Spektrum -> Spektrum (en evt devo met fw upgrade) alle blades zijn spektrum
Walkera devo - Walkera Devo (let op er is nog steeds een ouder model in omloop)
overige zenders zijn er natuurlijk ook ook met een verwisselbare module achterin zodat je kan kieze wat je wilt vliegen

voor de blade 130x kun je weer gaan voor een spectrum 6 of 8 als je later meer wil bijv. schaalvliegen is een 8 kanaals wel leuk. In principe zou voor het heli vliegen aanzich 6 kanalen voldoende zijn.

De meeste blade modellen zijn standaard te binden met spectrum zenders.
En wat dave ook zei, koop je later een grotere heli, haal je een spectrum ontvanger en klaar.

Heeft er iemand ervaring met de graupner sj ultramat 14 plus.
Heb deze vanmorgen aangeschaft maar weet niet als ik de instellingen wel goed heb staan.

Ik ben deze aant laden 2S 7.4V 300mah
3C max charge rate.
Nu staat lader als volgd
Lipo C:2.9A 300mAH en staat op 2cells lithium type lipo 4.20V/C
Is dit goed zo alleen balancer kan niet worden aangesloten.

Laatst bewerkt:
Ik ben deze aant laden 2S 7.4V 300mah
3C max charge rate.
Nu staat lader als volgd
Lipo C:2.9A 300mAH en staat op 2cells lithium type lipo 4.20V/C
Is dit goed zo alleen balancer kan niet worden aangesloten.

:shock: nee zeker niet.
Je accu is 300mah > charge rate 3c max, dus je mag deze akku met maximaal 0,9A laden! bij 2,9A gaat het vééél te snel dat is bijna 10c

oke dan zet ik hem lager vond al dat het erg snel ging binnen 12minuten was ie klaar.
heb trouwens wel de balancer aan kunnen sluiten.

Back