zender gaat automatisch uit

• Topicstarter Topicstarter ronnie_hertog
  • Startdatum Startdatum
R

ronnie_hertog

Guest
sinds kort heb ik het probleem dat mijn zender onder het rijden steeds uitvalt, de schakelaar staat dan nog wel op aan maar de zender doet reageerd gewoon niet meer, hij zend nog wel een signaal volgens mij want de wagen gaat niet storen, wat hij normaal wel een beejte doet als de zender uitstaat en de wagen aan, het is overigens een hitec agressor fm 40 mhz.

ronnie

Wat gebeurd er als het lijkt dat de zender uit staat en je zet hem uit en dan weer aan? doet ie het dan gewoon?

nee vaak moet ik hem een aantal keren weer aanzetten en uitzetten voor deze het weer doet.

ronnie

Zitten de batterijen goed? Dat probleem heb ik ook wel gehad, was 'ie ineens uit, en zit de 'klep' ook goed dicht?

Het probleem klinkt alsof het impulsdeel van de zender uitvalt en het hoogfrequent deel gewoon doorgaat. Controleer:
- de reverse-schakelaar van het stuur. Staat deze in de eindpositie en is de schakelaar wel helemaal tof (beetje aan rommelen)?
- de bedrading cq aansluiting van stuur en gas.

Aangezien de Aggressor nog niet zo lang op de markt is, zal er nog wel garantie op zitten. Je kunt 'm dus altijd ter controle aanbieden bij je winkelier of 'm zelf naar de servicedienst sturen. Het is daarbij wel verstandig de zender, samen met de ontvanger en de kristallen in te leveren en de klacht heel duidelijk te omschrijven.

ik heb zelf even gekeken of de accuhouders nog wel goed waren, er zat wel wat vettigheid op, dat het ik eraf gepoetst en toen wezen gaan rijden, het is nog niet gebeurd dus ik hoop dat dat het probleem was.

ronnie

he is nu alweer een aantal keren gebeurd maar de batterijen en de contacten schoonmaken helpt niet meer, ik heb al alle solderingen nagelopen dus ik denk dat ik maar ermee terug ga naar de winkel.

ronnie

Back