Zender Hype st6df o.k. voor auto?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Srisz, 26 feb 2017.

  1. Srisz

    Srisz

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Roelofarendsveen
    Voor een nieuw project ben ik op zoek naar nog een zender/ontvanger combinatie voor weinig. Nu kwam ik een Hype st6df zender en ontvanger tegen, maar gezien alle reviews word deze alleen gebruikt voor vliegen en varen. Kan deze combinatie niet gebruikt worden in een auto? Lijkt me onwaarschijnlijk namelijk. Is er iemand die met deze set ervaring heeft?
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je kan zenders gebruiken in wat voor modellen je maar wilt. Dus tuurlijk dat je die voor een auto kan gebruiken.

    Enige wat een 'issue' kan zijn is dat bij een vliegtuigzender de gas-stick niet met een veertje terugkeert naar neutrale positie. (mode 1 / mode 2). Kun je natuurlijk makkelijk omzeilen door die stick voor sturen te gebruiken gezien die wél geveerd is links/rechts, en de stick die in op-neer wel geveerd naar neutraal terugkomt, als gasstick te gebruiken. Of indien mogelijk de stick ombouwen naar wél geveerd, of de stick een kwartdraai draaien, of de stickmodule (of stekkertje op de printplaat) switchen....

    Als je echter een nieuwe zender wilt kopen, en enkel voor een auto wilt gebruiken, en slechts 2 kanalen nodig hebt, zijn er wellicht betere alternatieven. (zowel stick- als stuurwiel-)
     
  3. Srisz

    Srisz

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Roelofarendsveen
    Goedenavond Tamaniac! Bedankt voor je reactie! Ga hem inderdaad alleen vooreen auto gebruiken en heb ook maar 2 kanalen nodig. Welke betere alternatieven zijn er? Alvast bedankt.
     
  4. Srisz

    Srisz

    Lid geworden:
    17 mrt 2016
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Roelofarendsveen
    Alleen stick btw, geen stuurwiel.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Jamara heeft een 2.4ghz simpele stick. Futaba ook maar die zie ik niet echt in de winkels. Spekrtrum heeft de DX2M en bij Schumacher heb je 2 soorten CODE zenders.
     
  6. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    En waarom stick ??
     
  7. Manixxl

    Manixxl

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    66
    Locatie:
    heerlen
    Hoi allemaal . Ik ben oo zoek naar een zender voor mijn traxxas x maxx en als het even kan wil ik deze ook voor mijn savage x nitro gebruiken. Ik heb wel meer dan 2 kanalen nodig omdat ik mijn verlichting en dergelijke ook aan en uit wil kunnen doen via mijn controler. Ook wil ik oo beide auto's een lier op de bumper monteren die ik ook met mijn controler wil gaan bedienen . Denk dat ik zeker 6 tot 8 kanalen wel gevuld krijg . Iemand een idee welke ik kan koppelen met de recever van traxxas die er standaard is zit ?

    Mvg mani
     
  8. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik gebruik ook stick voor auto (om andere redenen), heb 3 zenders voor 4 auto's. Als ik ene nodig had, kijk ik bij de 2de hands electronica. inderdaad. De vliegtuig of helicopterzenders die standaard bij een model geleverd zijn, worden vaak verkocht omdat ze nogal basic zijn veronderstel ik. Maar ruim genoeg voor een auto.
    Ik blokkeer de sticks zodat ze enkel nog vooruit/achteruit en links/rechts kunnen en maak inderdaad verend waar nodig. Op ene zat er een kanaal op een potmeterachtige draaiknop, kon ik gebruiken voor de gyro in te stellen.
    Zender wss klein beetje zwaarder en groter dan nodig, maar veel stickzenders 2k op 2,4Ghz vind je niet. En nieuw zijn ze hoe dan ook duurder.
    Voor 20-30 euro voorzien.
    Mijn meest gebruikte zender was een 40Mhz denk ik met zo'n losse odule achterin, die ik wel vervangen heb dor een 2,4Ghz module. Hoewel al redelijk oude zender wss, vind ik deze dan weer interessant omdat het met computersturing (voor bv de trims) en scherm is, meerdere modellen mogelijk enz. Overkill natuurlijk voor een auto en zou ik er nooit voor kopen, maar zat bij een lot lang geleden. Blij mee.
    Ik gebruik sticks omdat ik
    1 van kleins af zo gewoon ben
    2 ik maar 1 hand en deel arm heb en ik niet goed gecontroleerd met pistool kan rijden. Kleine toegeving (want pistool op zich handiger) gezien ik hierdoor tenminste rc kan rijden naar mijn zin.
    Mocht ik mijn oudere (instap) 2k stickzenders makkelijk kunnen ombouwen aar 2,4Ghz, graag. Maar makkelijker gezegd dan gedaan. Dat is geen standaard module meer die gewoon in te klikken is...
     

Deel Deze Pagina