zender instellingen KDS450 met FL(Y)M(entor)

Discussie in 'Flybarless' gestart door beemer gs, 4 nov 2010.

  1. beemer gs

    beemer gs Guest

    Amigo's.

    Ik heb een tweedehands KDS450 gekocht en heb deze copter vliegend:p.
    Toch ben ik nog op zoek naar de originele instellingen van de zender (incl de sub menu's) om te kijken wat dat nu voor verandering oplevert.
    Dit aangezien de copter tijdens de vlucht soms nog wat rare bewegingen maakt (die wel te compenseren zijn maar het is toch vreemd gedrag!).

    Heb je ook een KDS450 met een flymentor dan hoop ik dat je even de moeite wilt nemen om door je menu te lopen en de originele instellingen wilt mailen:pc:.

    Overigens heb ik natuurlijk de site van meneer van Hout gelezen maar kom daar ook niet verder omdat deze de instellingen zonder de mentor beschrijft.
    Tevens heb ik de gebruiksaanwijzing grondig bestudeerd maar deze is niet echt duidelijk en schijnen hier en daar nogal wat foutjes te bevatten.

    Het is overigens een standaard RTF set met een 2.4Ghz zender
    Thanks in advance:p:p
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat voor vreemde bewegingen maakt hij?

    (Heb nog maar nét en KDS 450 en zonder Flymentor of standaard zender, dus op dat vlak kan ik je niet helpen, maar heb wel een hoop storingsellende met de mijne gehad).

    Groet, Bert
     
  3. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    De instellingen copieren van een Flymentor naar een andere werkt niet.
    Reden hiervan is dat je de instellingen van de bladen en de swashplate die je normaal in de zender doet bij Flymentor in het programma gedaan worden. (Swash instelling,blad pitch instellingen, reversing, etc.)
    Omdat jou heli anders en zender anders is dan die van mij, hem of haar gaat dit dus niet werken.

    Voor de setup van Flymentor zie de volgende tekst:

    KDS Flymentor Setup:


    1) Knowing your Flymentor ports:

    a) Port assignment:
    Port 1: Aileron
    Port2: Elevator
    Port3: Pit
    Port4: No connection
    Port5: Tail Servo

    2) Preparation for Flymentor:
    Step 1: Connect the Gyro and Optical sensor
    Step 2: Connect external power connector to any Port on the Flymentor. (Please note that at this point, no connection to the RX – receiver yet.)
    External power source can be 4.8V Nicad RX battery or BEC.

    Step3: Install the Flymentor program

    Step4: Link up the USB cable to USB Port on PC and Flymentor

    Step5: Power up the flymentor
    Note: At this point, the program will show that the Flymentor is connected.

    Step6: Set the Flymentor accordingly. Choose the Swashplate type correctly. (default: 3 servos, 120 deg, Rotor direction ‐ Clockwise)
    Step7: Click on the Save button to transfer the setup you have just made to the Flymentor.

    Step8: The Flymentor is ready to be hooked up to the RX now.

    Preparation for 2.4Gi TX & RX:

    1) Set the TX to Normal mode, 1 servo setting. (No mixing)

    2) Bind the RX to TX. (leave the ports with no other connection except the Bind cable + Battery connected)

    3) Remove the Binding cable after RX is bind

    After all preparations have been done, it is ready to hook up the RX and Servos to the Flymentor unit.

    Deze tekst komt uit de volgende download:
    http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=114504&d=1252665913
    Hier staat ook in hoe je een DX7 of een DX6 setup doet.

    Ik kan je niet helpen met de zender setup omdat ik werk met een Spektrum DX7 met een totaal andere menustructuur.

    Voor je zender setup heb je iemand nodig die met jou zender werkt anders ga je alleeen maar problemen krijgen.
     
  4. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Bert ik vlieg nu sinds mei met mijn KDS450S en geen elektronische storingen gehad. Alleen maar vinger storingen. :cool: ;)
     
  5. beemer gs

    beemer gs Guest

    Amigo's,

    dank tot zover.

    Mbt de instellingen van de flymetor zelf heb ik geen problemen, deze kan ik zelf instellen via de laptop via de heli balancer.

    ik ben dus puur op zoek naar de instellingen zoals in de KDS zender zodat ik onder een tweede heli deze kan programeren en kijke of eea dan beter gaat.

    Mbt de vreemde storingen, krijg ik he gevoel dat de zender soms niet bij machte is om de flymentor te overrulen, waardoor de door mijn gegeven stuur commando's niet of nauwelijks overkomen cq invloed hebben.
    Ik ga vervolgens grotere commando's (meer stick uitslag) geven en dan ineens pakt ie wel weer op waarna ik snel moet tegensturen om mijn eigen gegeven commando weer te reguleren.

    Dank zover maar nog steeds op zoek naar een overzichtje van de instellingen af fabriek.

    Grtzzzzzzzzzzz
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Hmmmm

    Dat lijkt op een storing
    als 2.4 ghz storing heeft, zullen bij de meeste ontvanger/zender combo's de servo's in de laatst aangestuurde positie blijven staan

    Trek de motordraden eens los, zet de zender en heli aan en zet dan vervolgens de zender maar eens uit
    je zal waarschijnlijk bemerken dat alles dan netjes op 1 plaats blijft zitten...

    En dan vervolgens een reikwijdtetest..
     
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.964
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Haha, mijn laatste "vingerstoring" is al meer dan 12 jaar geleden.....
    (wat inhoud dat ik dus zeker 15 jaar wél "regelmatig" last heb gehad van vingerstoringen.... hmmmm:rolleyes:)
    Sinds er een goede ontvanger in zit, heb ik met mijn exemplaar ook nergens meer last van, en aangezien ik de KDS450SV een uiterst stabiel helietje vind (met iets aangepaste set-up) was ik gewoon benieuwd....Wat Beemer beschrijft klinkt echter inderdaad naar storing: al ken ik de specifieke eigenschappen van de FlyMentor niet, het ding zou toch minstens gewoon continue een goed stuurgevoel moeten geven lijkt mij....
    Wat hij beschrijft doet inderdaad een beetje denken aan een zo nu en dan optredende hold-mode. Heb ik met PCM en benzine heli's ok wel eens gehad en dat voelt uiterst onprettig....

    Wel vreemd, want ik heb van verschillende mensen begrepen dat de KDS electronica juist erg goed compatibel zou moeten zijn met de KDS heli's wat storings(on)gevoeligheid betreft.

    Ik ben echter te weinig thuis in 2.4 gieg algemeen en KDS in het byzonder, om er veel over te zeggen. Als het iets in de mechanische afstellingen was geweest, lag dat anders, vandaar de vraag....

    Groet, Bert
     
  8. VEJ

    VEJ

    Lid geworden:
    4 jan 2010
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Twente
    Beemer wat het probleem ook kan zijn is de gyro van de Flymentor. Deze is nl. heeeeeel gevoelig voor trillingen.
    Ik gebruik voor mijn 600 een gelpad als gyro pad (4RC (For Radio Control modelbouw))

    Mocht je meer specifieke vragen hebben over Flymentor (Niet de zender) dan kijk even en post een bericht op het volgende forum: Flight Stabilization - HeliFreak
    Het is wel in het engels.

    Succes.
     
  9. beemer gs

    beemer gs Guest

    niemand die een KDS 450 ready to fly incl flymetor heeft gekocht en mij even de instellingen kan mailen??
     
  10. huubm

    huubm Guest


    Ik heb net een kds 450c met flymentor en zender gekocht maar ben helaas door onkunde volgens mij de originele instellingen kwijt.
    Heb inmiddels 1 crach gehad en krijg de heli niet meer zo goed aan het vliegen.
    Mocht je de originele instelllingen hebben inmiddels dan ontvang ik ze ook graag.

    grzt
    Huub
     
  11. dannyblok

    dannyblok

    Lid geworden:
    14 jan 2015
    Berichten:
    2
    Heb wel een kastje om het in te stelen maar je zi even gegevens geven word lastig
     

Deel Deze Pagina