zender keuze advies

Goeden avond,
ten eerste als dit in het verkeerd rubriek zit dan hoor ik dat graag en hoor ik ook waar dit dan moet komen om problemen te voorkomen in het vervolg.
Zo mijn eerste keer hier ja een nieuwe forum lid inderdaad.Mijn naam phil en woonachtig in prov zeeland middelburg.
Nu mijn vraag.....ik zoek een geschikte zender voor mijn onlangs aan geschafte brandstof heli......Caliber 5 van Kyosho.Dit is mijn eerste brandstof heli,heb namelijk met electro gevlogen maar dan kleine modellen..bmi fp carboon,md 500 artech.......nu geheel wat anders dus.
Ik heb uren op het net zitten zoeken naar wat er allemaal mogelijk is maar zie nu de bomen door het bos niet meer.Mijn oog is wel gevallen op een futuba 6ex 2,4 maar er is me verteld dat deze niet zo geschikt is voor een heli.Ja daar sta ik dan welke is het meest geschikt.
Welke zouden jullie mij kunnen adviseren ik sta open voor alle advies.
Ik wil degelijk materiaal hebben niet dat ik achteraf moet zeggen ...had ik dit of die maar gekocht.
Kunnen jullie mij goed op weg helpen in het bepalen van welke zender met alles wat er om heen komt......wil ook nog een headinglock gyro erbij kopen leek me ook verstandig.(tenminste dat heb ik een beetje gelezen)
Nou ik hoop iets te horen van jullie
mvg phil

Laatst bewerkt:
je hebt miniumum een 6 kanaals nodig.
Verder denk ik dat het voornamelijk zal neerkomen op je beschikbare budget en gewenste mogelijkheden.
of kan je bv gaan voor een Graupner MX 22 en er bv 500 euro voor neertellen, terwijl je met een MX 12 al even goed geholpen bent.
alles is dus een beetje afhankelijk van wat jij belangrijk vindt gekoppeld aan het budget dewelke je voorhanden hebt

crazy, omdat ik het goed wil doen kijk ik gewoon wat de beste opties zijner is een grens dat wel.maar heb ik wel gelijk als ik zeg dat je beter een 2,4 ghz kunt gebruiken dan 35 0f 40 mhz?
Er is zoveel keuze namelijk
futuba 7c,spektrum dx7 graupner
mvg phil

crazy, omdat ik het goed wil doen kijk ik gewoon wat de beste opties zijner is een grens dat wel.maar heb ik wel gelijk als ik zeg dat je beter een 2,4 ghz kunt gebruiken dan 35 0f 40 mhz?
Er is zoveel keuze namelijk
futuba 7c,spektrum dx7 graupner
mvg phil

ken iemand in de buurt die heeft een mx16 35mhz en dan zelf 2.4 erin gesoldeerd,

je kunt in dat ding programeren dus kies je gewoon welke heli je er mee wilt vliegen, het is erg handig om ze beide te hebben
even rondvragen of iemand dat kan

dan koop je een mx12 voor 169 bijna zelfde miss 1 dingetje mindererop
en kun je gaan en staan en vliegen wat je wilt ;)

phil , je wilt waarschijnlijk meer dan 6 kanalen . als je je caliber een beetje onder controle hebt , wil je een governour , en die heeft een kanaal nodig , dat is dan dus al 7 kanalen , dat is gewoon een kwestie van tijd .
electro daarintegen heeft genoeg aan 6 kanaals , en als je richting schaalheli's neigd , dan wil je zoveel mogelijk kanalen.
mvg ferry

Precies wat Ferry zegt. 7 kanalen:
- 3x Swash
- 1x gas
- 1x tail servo
- 1x Gryo gain
- 1x Governor toerental (niet nodig bij electro)
----------------------------------------------
7

Nu zul je zeggen. Ik begin pas.
Maar een governor is al fijn bij rondvliegen en zeker als je inverted gaat.
Hierin lees je waarom (onderaan): Jupiter Modelvliegclub

Altijd 2.4Ghz nemen !!!
Minder storing, makkelijker, toekomst vast.
Dus ik raad je een Spektrum DX7 aan of een Futaba 7C.

Walter,
inderdaad ik begin net met brandstof en wil eerst de heli goed onder contole hebben voordat ik "inverted" probeer hahahaha.
Wat de zender betreft ja een 2,4 dat wordt het zeker en hoogst waarschijnlijk de spektum.Ik vermoed dat ik hier mee voorlopig goed kan wennen aan alles.
bedankt voor je reactie

Futaba FC16 speciaal tbv helicopter besturing

Hallo Phil,

In dit draadje zet ik mijn Heli 8 kanaals zender te koop, die ik gebruikte voor model varen. Alleen is het helaas niet toegestaan te varen op de 35Mhz Ik heb noodgedwongen een zelfde zender op de 40Mhz gekocht om legaal te mogen blijven varen met mijn boten.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Als je vragen of intresse hebt, stuur dan even een PBtje

mvg Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik ben een week verder en onder tussen heb ik de zender in huis.
Het is een futuba 7c 2,4 geworden.Nu nog er mee om leren gaan,helaas geen nederlandse handleiding maar me engels is vrij goed op een paar kleine puntjes na.
De heli is ook binnen dat is een kyosho caliber 5 geworden .....wat een apparaat is dat.Nu op me gemak even alles goed door lezen en rustig alles monteren.Helaas was de gy 401 icl servo niet aan wezig dus daar moet ik nog ff op wachten.
En ja de belangrijkste van alles nu naar een club...lid worden en kijken of er iemand is die wil helpen voor de uitleg en vlieg les.
Het zit toch ingewikkeld in elkaar als ik alles zo lees en bekijk.
mvg phil

Mitchel,
vlieg je lang met deze zender?
Stuur anders ff een pb kunnen we even verder praten als je daar zin in hebt.
mvg phil

Back