Eerst en vooral moet je op het derde kanaal van je ontvanger een switchmodule steken. Ik gebruik deze:
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8833
Hoe je deze moet aansluiten staat telkens mooi uitgelegd in de bijgevoegde handleiding.
In het kort komt het hierop neer:
De servostekker komt op kanaal 3 van je ontvanger,
1 rode kabel gaat naar de plus van je batterij,
de andere rode kabel gaat naar de plus van hetgene je wil aan/uit zetten (in dit geval dus de lampjes),
De min van je lampjes gaat naar de min van je batterij
Het handige van deze module is dat je je ontvangeraccu/aandrijfaccu met een splitsing van de plus en min pool kunt gebruiken en dus geen extra batterij hoeft mee te sleuren. Let er wel op dat de lampjes/ledjes het voltage van je accu aankunnen!!! Dus geen 3V ledjes aansluiten op een 7,4V lipo zonder de geschikte weerstanden!Als je een extra batterij wil, kan dit wel, maar dan is er wel een ander aansluitschema.
Opgelet: hetgeen ik hier heb uitgelegd geldt enkel voor de turnigy schakelmodule!!! Andere modules kunnen een ander aansluitingsschema hebben!
Indien je een zender hebt waarbij je het derde kanaal als proportioneel of aan/uitschakelaar kunt instellen (zoals ik) dan moet je natuurlijk hem op aan/uit (= 2standenschakelaar) zetten.
Hopelijk is dit duidelijk. Anders neem ik volgende week wel een paar foto's (nu past het even niet)
Mvg,
Dennis