Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kan ik mijn zender met sperdiode, opladen met een ultramat 16? Meet hij dan nog wel de delta-peak en maakt het iets uit dat de spanning 0,7V hoger ligt?
Volgens mij zal dit nooit correct werken (heb het daardoor zelf nog niet geprobeerd).
Ik laad mijn zenders ofwel via de laadconnector op 1/10C met een goeie ouwe Robbe 5R lader (ca. 14uur), ofwel verwijder ik de zenderbatterij en sluit deze rechtstreeks aan op mijn Ultramat 50 met een gepast tussenkabeltje.
Indien je zeker van je stuk bent (dat je de laadkabel nooit verkeerd in je lader zal steken) kan je de ompooldiode kortsluiten in het zenderlaadcircuit (doe het zodanig dat je bij wederverkoop van de zender de modificatie gemakkelijk kunt ongedaan maken).
Het gevaar na kortsluiten van de ompoolbeveiligingsdiode is even groot als wanneer je eender welk los pack omgekeerd op je lader zou aansluiten.
Ook aan jou om dit niet te doen.
Daarbij, sinds ik voor mijn Cockpit MM en mijn T-3PM overgestapt ben op Sanyo 2000mAh Eneloop packs krijg ik deze niet meer leeg.
Zelfs na 6 maand of meer laten liggen zijn mijn zenders nog altijd klaar om te gebruiken (was wel anders met de originele NiMh packs die ten laatste om de 2 maand moesten opgeladen worden, zelfs indien niet gebruikt).
Volgens mij zit er gewoon een diode in serie met de laadplug. Deze spert als je de plus en min omdraait.
Een capaciteit-meting werkt ook niet omdat ik er geen stroom eruit krijg door die diode.
@Ron: Doe ik ook, maar je hebt misschien mensen die rood en zwart niet uit mekaar kunnen houden
Persoonlijk ben ik meer voor de paralleldiode in sperzin over de laadaansluiting, gecombineerd met een glaszekering in serie (sommige zenders hebben dit standaard).
De laadaansluiting is dan beveiligd tegen ompolen en heeft toch geen invloed op de lader.