Zender laden

• Topicstarter Topicstarter basbas
  • Startdatum Startdatum
B

basbas

Guest
Ik ben van plan om een plugje in mijn zender te maken zodat in mijn batterijen kan laden als ze in de zender zitten.
Nu is mijn vraag, kan ik die plug gewoon verbinden met de batterijhouder in mijn stuurwielzender?? (waar ook de draadjes aan zitten die naar de printplaat gaan??

normaal zit dat al in de zender. welke zender heb je? foto?

het zit er niet in ik heb een zender van hpi die standaard bij mijn savage X geleverd wordt

hmm, eigenlijk kan je dit wel zelf maken.

Er is alleen wel een grote MAAR:

In bijna alle zenders is de aansluiting die jij zou willen maken ook aanwezig. Er zit dan wel een zekering en diode als beveiliging in. Die diode zorgt ervoor dat je je accu nooit verkeerd gepoolt kan gaan laden(en er geen spanning op de uitgang van je zender komt). Zekering zorgt ervoor dat er niet een te grote stroom kan lopen.

Als je dit al zelf wilt gaan maken, zorg dan ook voor een goede beveiling. Als er iets mis gaat is het ook zo zonde van je zender.....

Hoe wil je trouwens je accu gaan laden? met een langzame multilader(wat het beste/verstandigste is) of snel met een delta-piek lader???

michiel b zei:
hmm, eigenlijk kan je dit wel zelf maken.

Er is alleen wel een grote MAAR:

In bijna alle zenders is de aansluiting die jij zou willen maken ook aanwezig. Er zit dan wel een zekering en diode als beveiliging in. Die diode zorgt ervoor dat je je accu nooit verkeerd gepoolt kan gaan laden(en er geen spanning op de uitgang van je zender komt). Zekering zorgt ervoor dat er niet een te grote stroom kan lopen.

Als je dit al zelf wilt gaan maken, zorg dan ook voor een goede beveiling. Als er iets mis gaat is het ook zo zonde van je zender.....

Hoe wil je trouwens je accu gaan laden? met een langzame multilader(wat het beste/verstandigste is) of snel met een delta-piek lader???

Oke.
Waar zou ik die diode dan tussen moeten zetten en waar kan ik zo'n ding kopen??

Er zijn voedings(contra)stekkertjes met ingebouwde schakelaar. Het veiligste lijkt me het zo te maken dat als je de lader er op aansluit via de schakelaar het accu-pack van de printplaat word afgeschakeld.

Groeten, Bram

Bij pk racing staat er één op de pagina, kijk gewoon bij de hpi brandstofauto's. Als het goed is zit de beschrijving er ook bij als je hem koopt. Hij kost 4.95

Back