Zender,ontvanger, batt., lader Tamiya tiger 1

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Nivo, 16 jul 2005.

  1. Nivo

    Nivo Guest

    Hoi,
    Na aankoop van de Tamiya Tiger 1 full option 1/16, moet er nog een zender, ontvanger, batterijen en lader, aangeschaft worden, er kwam zoiets in mij op van, als ik nu eens een HEN LONG 1/16 aankoop, dan heb ik alles voor ongeveer € 125, als ik alles afzonderlijk aankoop betaal ik zeker het dubbele, is dat een goed of een minder goed idee?
    Alvast dank
    Groeten
     
  2. Forrest

    Forrest Guest

    Geen goed idee.

    De zender van Hen Long werkt niet zoals een ´normale´zender en is dus helemaal niet geschikt voor een Tamiya tank (eigenlijk is ie helemaal nergens geschikt voor). De Hen Long tanks hebben geen ontvanger, maar gewoon een of ander printplaatje.

    Een standaard 4 kanaals zender is goed voor deTamiya Tiger. Daar zit ook 9 van de 10 keer een ontvanger bij.

    Accu zou ik ook niet van Hen Long doen, is waarschijnlijk maar een minimaal aantal Mah's.

    Een simpele Conrad accu is eigenlijk goed, voor 25 euro heb je al een goede.

    Lader, tja, je kunt het eigenlijk zo gek maken als je wilt. Je kunt een gewoon adapterje voor 5 euro kopen, waarbij laden wel 15 uur kan duren. Of je koopt een simpele snellader met Delta Peak, voor iets van 25 euro.

    Dus geen Hen Long tiger kopen, op den duur ben je toch veel duurder uit met een Hen Long.
     
  3. Nivo

    Nivo Guest

    Ben weeral wat wijzer geworden, bedankt Forrest
     
  4. Jurr

    Jurr Guest

    Misschien kom je wel een eind met die 125 euro...heb zelf bijvoorbeeld nog een nette 4kanaals zender te koop :)
    Gewoon even bladeren in TeKoop, en je kan al aardig wat spullen vinden van verschillende forum-members :D
     
  5. Nivo

    Nivo Guest

    Zal ik doen, maar nog iets anders weet er iemand hoe je die kentekens, van de Tamiya 1/16 tiger 1 moet bevestigen, (ben nog niet zo ver maar toch nieuwsgierig) blijkbaar zijn dat geen klevers, ik kam me moeilijk voorstellen dat die tekens moeten uitgeknipt en met lijm opgeplakt worden, vooral omdat er ook afbeeldingen van dieren tussenzitten.
    Alvast dank
    Groeten
     
  6. jan vd poel

    jan vd poel Guest

    Dat zijn zogenaamde 'transfers'.
    Kies de dingen die je er op wilt hebben en knip die uit, zo dicht mogelijk langs de randjes.

    Dan stuk voor stuk in warm water leggen en even wachten.
    De 'lijm' wordt dan zacht en dan kun je de transfer zo vanaf het papiertje op je model schuiven, met een droog doekje (zakdoek o.i.d.) positioneren en dan aandrukken totdat alle vocht weg is.

    Paar dagen laten drogen en dan de transfer behandelen met een matte lak (over de randjes heen).

    Is al een oeroude techniek, nog nooit een model gebouwd?

    Groet,
    Jan
     
  7. Vind persoonlijk die standaard decals uit een kit nooit echt geweldig, heb zelf dan ook voor opwrijf transfers van Aber gekozen op mijn Tiger, heel makkelijk op te brengen en absoluut geen last van glans.
    Met de standaard decals kun je natuurlijk wel voor veel meer voertuig varianten kiezen dan met een vrij prijzige Aber sheet maar dat terzijde.
    [​IMG]

    Groeten,
    Hugo
     
  8. Nivo

    Nivo Guest

    Inderdaad Jan, dit is mijn allereerste modelbouw en in de handleiding vond ik daar niets van terug, maar dank voor de uitleg
    Hugo, dat denk ik dan ook te doen, die Aber klevers te gebruiken lijkt mij interessanter
    Groet Ivan
     

Deel Deze Pagina