zender ontvanger trubbels

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Jorden, 30 mrt 2020.

  1. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    Hallo allemaal,
    Mijn boot heeft kuren, als ik zender (spektrumDX6i) aanzet en daarna mijn boot vinden zender en ontvanger elkaar niet altijd. Soms doet hij het goed en soms moet ik alles wel 5x uit en aan zetten alvorens ze weer goed binden. Soms vinden ze elkaar maar begint de servo uit zichzelf open en dicht te gaan en valt verbinding erna alsnog even weg. Dit kan ook spontaan op het water gebeuren gelukkig vinden ze elkaar binnen een paar minuten wel weer.Waar kan dit aan liggen? Ik heb de batterijen van handzender al vervangen om te kijken of het aan de batterij sterkte ligt. ESC (speedprofi 40) knippert brand niet continue. (andere functies doen het ook niet dus lijkt niet aan esc te liggen).

    Zou het liggen aan ontvanger?
    Vraag 2 is een Spectrum handzender compatible met een Frysky ontvanger? (heb deze toevallig nog liggen)

    bvd
     
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Heb je de batterij in de boot al gemeten?
    Antenne ontvanger beschadigd of tegen metaal ?
    Heeft het altijd goed gewerkt? want in een metalen of carbon boot werkt het niet

    Spectrum Modulation: DSM2

    Frysky modulatie ACCESS of ACCST

    Werkt dus niet samen
     
  3. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    Dank je wel voor je snelle reactie.
    De batterij in de boot geeft op mijn bat. indicator aan dat hij vol zit (niet handmatig nagemeten, maar bij beide lipo's idem) Mijn antenne op de boot zit extern zal draad ernaartoe eens bekijken of deze ergens tegen komt. Heeft in het verleden goed gewerkt. Boot is van plastic denk ik.
    Jammer dat deze niet samen gaan anders had ik dit even kunnen testen.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Wat bedoel je met "mijn antenne op de boot zit extern en zal de draad errnaartoe eens bekijken of deze ergens tegenaan komt???
     
  5. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    De ontvanger in de boot is verbonden met een externe antenne die buiten op de boot gemonteerd zit.
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Is dat origineel of heb je dat zelf gemaakt. Heb nooit een ontvanger gezien met een externe antenne. Maar dat kan ook aan mij liggen.

    Heb je een foto hoe dat is geïnstalleerd?
     
  7. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    Is een boot die door iemand anders is opgebouwd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat is alles behalve origineel. Wijzigingen aanbrengen aan antennesystemen van 2,4 GHz apparatuur is nooit aan te raden. Maar als je de boot zo hebt gekocht en je hebt er zo mee gevaren, dan zou het niet de oorzaak van de ontvangstproblemen mogen zijn. Als je een andere ontvanger hebt, zou je kunnen testen of het daar nu wel mee werkt.
     
  9. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Kan je de externe antenne loskoppelen, want ik begrijp niet wat de bedoeling is van dat zwart geval.
    1 antenne is nog origineel , de andere is in de zwarte krimpkous met de externe verbonden ???
    Het niet afgeschermde deel van de 2.4 GHz antenne moet 32 mm zijn , bij ontvangers met een lange antenne is het stuk dat uit de ontvanger komt afgeschermd , alleen de laatste 32 mm ontvangen het signaal.
     
    Jorden vindt dit leuk.
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Welk merk en type ontvanger gebruik je in de boot?
     
    Jorden vindt dit leuk.
  11. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    Spectrum
     
  12. Jorden

    Jorden

    Lid geworden:
    23 okt 2019
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb de ontvanger gewisseld voor een andere ontvanger welke toevallig ook compatible was met mijn zender. Nu werkt alles prima. Denk dat het dus ergrns in de ontvanger heeft gezeten.

    Dank voor het meedenken
     

Deel Deze Pagina