ZENDER PROBLEEM FUTABA 8u supper

heli gaat soms goed en soms zijn eigen weg alles al aangepast 2.4GHZ 35 mhz bedrading aangepast en omgelegen overal al fariet kens geplaatst.
onder het vliegen schiet hij ineens om hoog. van de week ook weer.
zou het de zender kunnen zijn. hij is te leen men verteld dat de zender goed is.
waron vlieg ik dan wekelijks alles stuk
voor ik straks de zender aanschaf en de 2.4 module en ontvanger aan schaft blijf ik geld weg gooien.
wie weet iets

Bij het lezen hiervan denk ik toch het eerst aan een servo die de boel verstiert. Als je de mogelijkheid hebt om die te wisselen zou ik dat eerst proberen.

Een paar puntjes waar ik aan dacht:
En er dan van uitgaande dat de heli 100% goed is afgesteld, en dat er mechanisch niets verkeerd gaat in de kop, links, paddles etc.

Heb je de heli al met een andere zender gevlogen als deze, Deed hij het toen wel goed, geen storingen?
Als dat zo is dan ligt het aan de zender/ontvanger en niet aan iets wat op je heli gemonteerd zit.
Andere mogelijkheid...
Staan je pitchcurven wel goed?
Als er een fout in je pitch curve staat waardoor je ineens van 5º naar 13º pitch gaat, dan neemt je heli ook een vreugdesprongetje ;)
en...
Als het probleem zich ook op 2.4 Ghz voor doet lijkt het me sterk dat het een storing is die op je heli wordt veroorzaakt.
Dan zit er misschien iets niet goed in de CCPM mix van je zender.
Staan je curven goed, is je heli in orde, heb je alle servo's getest...
Dan pas kan je gaan denken dat er iets mis is met die 8U super naar mijn idee

Back