Zender problemen.

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Jan86, 7 aug 2021.

  1. Jan86

    Jan86

    Lid geworden:
    13 jun 2019
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Hattem
    Jou geheugen is nog keurig was toen idd ook zo bizar geval
     
  2. Jan86

    Jan86

    Lid geworden:
    13 jun 2019
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Hattem
    Haha kan ook.
     
  3. Jan86

    Jan86

    Lid geworden:
    13 jun 2019
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Hattem
    Ik zal het door spelen aan de hoge heren van de club
     
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Een schot hagel helpt daar ook voor. Alleen loopt je dan de kans om aan de verkeerde kant van het hekje bij de rechtbank te balanden
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die kans loop je (op zijn minst theoretisch) óók al als je zelf met scanners en camera's in de weer gaat, want burgers hebben meldingsbevoegdheid (je mag klikken), maar geen opsporingsbevoegdheid (je mag niet actief bewijsmateriaal forceren), en er is zoiets als privacy-wetgeving.
    Erg krom allemaal, maar helaas is de wetgeving in NL wel vanuit een "wiskundig oogpunt" gezien volkomen logisch maar gevoelsmatig zo krom als een hoepel.
     
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Je kijkt teveel tv denk ik
    De juten doen geen fuck..... echt niet
    Beste kan je proberen die gasten te pakken te krijgen en ze zelf duidelijk maken dat je daar niet van gedient bent..
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Haha nee hoor. Jammers zijn ze wel gek op. Veelal mensen die in een onderzoek lopen die een Jammer gebruiken.
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je er op uit bent ZELF in de problemen te komen met de sterke arm der wet, moet je dát vooral doen... Want op een aangifte van bedreiging doet de popo namelijk wel degelijk wat... Vraag me niet hoe ik dat weet...
     
  10. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Thuis
    Dat hoef je me niet uit te leggen, die ervaring heb ik zelf ook al....... neemt niet weg dat dit wel de beste manier is om iets te bereiken... tenzei je alles en iedereen over je heen laat lopen
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je er zélf mee in de problemen komt, is het NIET de beste manier om iets te bereiken, he? Dan kun je ze bijna nog beter direct op hun smoel timmeren, want vaak heb je minder gedonder van een daadwerkelijk kloppartijtje dan van een (aangifte wegens) bedreiging
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.674
    Locatie:
    Onbekend
    Een behoorlijk verhitte discussie.
    Je weet echter nog steeds niet of de onbekende "auto" er überhaupt iets mee te maken heeft.
    Een vermoeden is helaas echt niet genoeg.
    De "storing" kan net zo goed van buitenaf komen.

    Grt,

    Arnoud.
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat bedoel ik... Gewoon aangifte doen, en laat de popo het uitzoeken. Daar moet je jezelf niet mee vermoeien, dat kan alleen maar uit de klauw lopen.

    Want vergis je niet: het kan nog steeds HÉÉL goed ook gewoon een van je clubgenoten zijn.
    Ik ben er afgelopen week achter gekomen, dat als er één bepaalde Spektrum zender vlak naast mij staat (ik vlieg zelf Taranis) dan krijg ik "RF Signal low" waarschuwingen, en gek genoeg tamelijk dichtbij, als mijn toestel vrijwel recht boven me vliegt. En ja, mijn zender antenne ligt plat, en mijn ontvanger antennes zitten goed, en ik heb anders NOOIT dergelijke meldingen.
    Maar afgelopen week 3 sleepjes gedaan, en alle 3 vluchten deze melding, op ruwweg dezelfde plek in de lucht.
     
  14. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Dat kan heel goed brutus. Elke antenne, echt waar elke antenne, heeft één of meer (bijna) dode hoeken. De ontvangst en/of de sterkte van het uitgezonden signaal zal daar zwak zijn. Normaal gesproken heb je daar geen of in ieder geval weinig last van. Het kan zo zijn dat die ene Spektrum zender geen LBT protocol gebruikt en dus zonder enige controle zijn signaal de lucht in slingert. Gebeurt dit wanneer jouw model zich net in de "dode hoek" van jouw zender zit dan krijg je deze melding.
    Zolang het de besturing niet merkbaar hindert zou ik me er geen zorgen over maken maar misschien is het voor die persoon wel een teken dat hij toch eens aan updaten moet gaan denken. Misschien is een software update voldoende anders misschien toch een andere besturing set?
     
    serge pot en Cnn vinden dit leuk.
  15. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Daarom ben ik van spectrum afgegaan, als je met twee man minimaal vloog moest de andere zender niet in ongeveer lijn liggen tussen toestel en zender, dat gaf ontvangst problemen. Spektrum is gewoon achterhaald met hun protocol en zend technologie. Zelfs in de nieuwe zenders.
     
  16. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Spectrum is de enige zender tot nog toe waar ik ooit een toestel mee buiten bereik had.
    Verder ben ik redelijk neutraal ingesteld, eigen positieve ervaringen tellen natuurlijk ook mee
     
    serge pot vindt dit leuk.
  17. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Zeurmode aan. De merknaam is Spektrum en niet Spectrum. Zeurmode uit.
    Op zich heb ik veel mensen met plezier Spektrum apparatuur zien gebruiken. Alleen als er veel mensen tegelijk aan het vliegen waren en dan vooral indoor waren er wel eens problemen. Het is voorgekomen dat een model plots niet meer te besturen was en tegen de muur vloog. Terug in de "pits" werkte alles zonder problemen.
    Na een paar kleine reparaties was alles weer in orde en vloog hij weer. Tot er weer 8 man tegelijk bezig waren waarvan 6 Spektrum zenders. Toen was plots weer geen besturing meer mogelijk.
    In de "pits" werkte alles weer perfect dus testen en steeds meer zenders aanzetten. Uiteindelijk bleek dat bij 6 of meer zenders tegelijk aan deze problemen af en toe opdoken. Bij 10 zenders tegelijk aan was geen controle van het model meer mogelijk. Een tweede Spektrum zender bleek het zelfde probleem te hebben. Als ik het me goed herinner waren het DX6 zenders.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Degene die afgelopen Dinsdag naast me stond te sturen toen ik die "RF signal critical" meldingen kreeg, deed dat met een 1e generatie DX8, onbekend welk protocol.

    Ik heb die middag verder geen problemen gehad als ik stond te vliegen zonder die Spektrum in de lucht. Maar dat bewijst opzich natuurlijk niet echt wat...
     
  19. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Ik deel ook mijn ervaring. Spektrum dx61 dsm2, dx7 dsm2, dx18v2 dsmx. Allen het zelfde verschijnsel.
    En ik vlieg met benzine modellen. Dan merk je het heel snel omdat de ontsteking schakelaar bij ontvangst verlies even uit gaat.
    Nee hier nooit meer Spektrum.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb geen failsafe's gehad, alleen "low RF" en "RF critical" meldingen, maar geen moment controleverlies.
     
    serge pot vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina