zender Robbe CM basic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Gradje 49, 15 okt 2007.

  1. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Helaas Freek maar dat gaat niet. De "volgorde" van de kanalen ligt vast bij deze zenders en ontvangers. Het is ook niet nodig want je kan simpelweg de stekker van de servo of regelaar op dat andere kanaal steken.
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Kanaal 5 gebruiken is in dit geval niet mogelijk. Er wordt een 4-kanaal ontvanger gebruikt...

    Enige optie is een andere ontvanger met ten minste 5 kanalen.
     
  3. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Krabbendijke
    Of inwendig kanaal 4 en 5 wisselen, maar ik heb geen idee wat voor zender dat is, maar denk dat er wel draadjes zitten die je om kan solderen.

    Groeten

    Arie
     
  4. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Dat valt tegen! Een zender intern aanpassen is een beetje buiten mijn kunde. Is er een 40Mhz zender waar dit wel zou kunnen. Ik heb ook nog een F14 of is er nog ergens een andere oplossing?

    Freek
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Er zijn maar heel weinig zenders uit die periode waarbij je de kanalen vrij kan toewijzen. Nu ik er zo over nadenk helemaal geen waarschijnlijk.
    Maar je kan de achterkant van de zender makkelijk open maken zonder dat je iets "vernielt". Hoogstwaarschijnlijk zijn de stuurknuppels, sliders en schakelaars met een (servo) stekkertje op de print aangesloten. Dan is zo'n stekkertje omsteken heel simpel. Je hoeft nergens bang voor te zijn want daarmee zal je niets fout kunnen doen. Als je de stekker "verkeerd om" op de print steekt zal dat kanaal alleen andersom werken. In die tijd was het heel gewoon dat je op die manier "servo reverse" regelde.
     
  6. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    945
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Bedankt! Ga ik proberen! freek
     

Deel Deze Pagina