zender verliest contact met auto ( carson specter 1)

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier en heb nu al een vraag, heb de zoekfunctie gebruikt maar daarin komt mijn probleem niet naar voren.

Ik heb een Carson Specter 1, de motor rijdt als een trein en is oa met behulp van de topics op dit forum afgesteld, alleen........................... tijdens het rijden verliest de zender regelmatig het contact met de auto met als gevolg dat de auto volgas ervandoor gaat, doe ik de auto aan en uit is het weer goed, het kost alleen zoveel bumpers 8-O ( en een stukje vertrouwen in de auto )

Heb het volgende al gedaan, nieuwe ontvanger op de auto, nieuwe failsave, batterijen regelmatig vervangen, met een andere zender gereden, andere kristallen gebruikt.

Enige wat overblijft is bijna een andere motor...........:confused:

Ben ten einde raad HELP

Gr Willem

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw hier en heb nu al een vraag, heb de zoekfunctie gebruikt maar daarin komt mijn probleem niet naar voren.

Ik heb een Carson Specter 1, de motor rijdt als een trein en is oa met behulp van de topics op dit forum afgesteld, alleen........................... tijdens het rijden verliest de zender regelmatig het contact met de auto met als gevolg dat de auto volgas ervandoor gaat, doe ik de auto aan en uit is het weer goed, het kost alleen zoveel bumpers 8-O ( en een stukje vertrouwen in de auto )

Heb het volgende al gedaan, nieuwe ontvanger op de auto, nieuwe failsave, batterijen regelmatig vervangen, met een andere zender gereden, andere kristallen gebruikt.

Enige wat overblijft is bijna een andere motor...........:confused:

Ben ten einde raad HELP

Gr Willem

Heb je de failsave wel goed aangesloten/ingesteld? Want als er een failsave in de auto zit zou hij bij verlies van ontvangst in de vooringestelde stand moeten gaan staan. Verlies je ook de controle over sturen of is het alleen het "gas" dat niet meer werkt?

heb je niet ergens een los contact?? tussen je accu en je schakelaar bijvoorbeeld.. dit had ik ook, waardoor die van mij soms ook op hol sloeg.. spul aanzetten en aan alle draadjes en stekkers wiebelen, kijken of je servo's geen rare dingen gaan doen.

Als je met batterijen in je auto rijd zou daar je probleem kunnen zitten.
Die penlights houders zijn nogal storing gevoelig en als die geen contact meer maken door bv trillingen is je auto stuurloos.

Een oplossing zou een humpack kunnen zijn, of je batterij houder strak in tapen als de batterijen erin zitten en je hem goed strak klemt.
Met een humpack heb je een grote storings bron minder.

heb je niet ergens een los contact?? tussen je accu en je schakelaar bijvoorbeeld.. dit had ik ook, waardoor die van mij soms ook op hol sloeg.. spul aanzetten en aan alle draadjes en stekkers wiebelen, kijken of je servo's geen rare dingen gaan doen.

yep +1 hier

heb het ook gehad met een vol alu fg marder. 14 kg wat er volgas vandoor gaat :banana:

Heb je er nog een schakelaar tussen zitten? Die zijn vaak een bron van ellende, probeer de batterij eens direct in de ontvanger te pluggen.

Als je failsafe goed ingestelt staat en niet reageert moet je spanning weg vallen.

Als je je servo's hebt die je (spanningsloos) vrij makkelijk met de hand kunt bewegen doe je er verstandig aan om een klein elastiekje of een veertje om je carburateur te leggen die de schuif terug trekt als de servo geen spanning krijgt. Met veel standaard servo's is dit lastig omdat die vaak te zwaar lopen.

Met 2,4 GHZ Zenders heb je hier geen last meer van, je hebt hoogstwaarschijnlijk last van storing/knakpulsen. Je hebt de laatste tijd al 2,4 GHZ zenders voor €50 (CCX/Jamara, volgens mij heeft LRP er ook een...?)

Met 2,4 GHZ Zenders heb je hier geen last meer van, je hebt hoogstwaarschijnlijk last van storing/knakpulsen. Je hebt de laatste tijd al 2,4 GHZ zenders voor €50 (CCX/Jamara, volgens mij heeft LRP er ook een...?)

als je spanning wegvalt heb je echt niets aan een 2,4ghz zender hoor. Want geen spanning dus geen failsave. je zal dan echt iets mechanisch moeten maken om dit te voorkomen.

ps met de alu fg marder reed ik met een spektrum dx3.0 toen het gebeurde

hallo lui,

Bedankt voor de reactie's, kan nu weer een en ander gaan proberen.

Hou jullie op de hoogte

Fijn weekend verder nog,

gr willem

specter verliest contact

Hallo,

Heb vandaag mn specter nog eens goed nagekeken, en kwam tot de conclusie dat mijn fail save niet goed stond ingesteld, dus telkens wanneer er een foutmelding kwam, gaf deze gas ipv op de rem te gaan staan.

Na wat gezoek op de site van Conrad is het probleem verholpen en vanavond hebben we bij een boer op een maisland gereden, geen last gehad, dus denk dat dit het probleem was.

Wel vreemd dat 2 verschillende failsaves ( van Ansmann ) dit probleem gaven.

Het probleem is dus voorlopig opgelost :banana:, bedankt voor de reacties!!!

Gr Willem

Hallo,

Heb vandaag mn specter nog eens goed nagekeken, en kwam tot de conclusie dat mijn fail save niet goed stond ingesteld, dus telkens wanneer er een foutmelding kwam, gaf deze gas ipv op de rem te gaan staan.

Na wat gezoek op de site van Conrad is het probleem verholpen en vanavond hebben we bij een boer op een maisland gereden, geen last gehad, dus denk dat dit het probleem was.

Wel vreemd dat 2 verschillende failsaves ( van Ansmann ) dit probleem gaven.

Het probleem is dus voorlopig opgelost :banana:, bedankt voor de reacties!!!

Gr Willem

blij dat het opgelost is :D

Back