Zender voor multicopter

Ik ben momenteel aan het kijken voor een heli+zender maar aangezien je een zender toch voor enige tijd hebt wil ik er wel zeker van zijn dat dit een zender is dat te gebruiken is voor een multicopter. Hoeveel kanalen heb je nodig voor een multicopter vliegende te houden zonder extra opties zoals Camera mount enz?

grts!

Als je alleen wilt vliegen heb je aan 4 kanalen genoeg, als je ook modes wilt schakelen zul je er dus minimaal 5 willen hebben.

Een heliprogramma is niet nodig voor een multicopter, deze maakt geen gebruik van mixers, dus deze vlieg je gewoon op een vliegtuigprogramma...

Suc6,

Corné

Ik ben momenteel aan het kijken voor een heli+zender maar aangezien je een zender toch voor enige tijd hebt wil ik er wel zeker van zijn dat dit een zender is dat te gebruiken is voor een multicopter. Hoeveel kanalen heb je nodig voor een multicopter vliegende te houden zonder extra opties zoals Camera mount enz?

grts!

Als je alleen wilt vliegen heb je aan 4 kanalen genoeg, als je ook modes wilt schakelen zul je er dus minimaal 5 willen hebben.

Een heliprogramma is niet nodig voor een multicopter, deze maakt geen gebruik van mixers, dus deze vlieg je gewoon op een vliegtuigprogramma...

Suc6,

Corné
Dus eigenlijk als ik een 6 kanaals zender heb dan heb ik er zoiezo 1 op overshot? (bvb voor verlichting in of uit te schakelen etc...)

Klopt.

Als je niets wilt dan vliegen en evt modes schakelen zoals stabilize en acro dan heb je dus 5 nodig, met een 6 kanaals heb je dan inderdaad een kanaal over om bijvoorbeeld leds te schakelen....

Ik zelf heb hem niet maar een paar kennisen van me wel en zijn er erg blij mij. Je kan er eventueel nog de er9x hack software op zetten. Dan is het helemaal een mooie zender. Voor die prijs ga je niks beters vinden.

Je kunt een multikopter ook met een heli programma vliegen.
Voordeel ervan is dat je dan je throtlle curve kunt instellen.
Bij het vliegtuig programma is deze namelijk lineair.
Als je ham als heli instelt dan instellen met 1 servo. Dan worden er nl. geen mixers ingesteld.

Ik heb ook al eens gekeken voor de turnigy 9X (we zullen niet verder over uitwijken want er zijn haters en lovers van dit toestel ;)) Deze is heel ff in de HK DE webshop geweest maar is inmiddels al niet meer beschikbaar. Maar het probleem dat ik heb is dat ik momenteel een product aan het bekijken ben die tot de categorie micro heli hoort en de turnigy niet echt te binden valt met zijn ontvanger vrees ik... (elk merk zijn ontvanger he:/) + ze hebben ook niet echt micro ontvangers in hun reeks (of ik keek niet goed...)

Het mooie van de turnigy 9x is dat de jr frsky module plug and play is. Hiermee heb je een zeer goed 2.4ghz systeem waar ook veel ontvangers voor te krijgen zijn.

Een dx6i is natuurlijk ook een geweldige zender alleen een stuk duurder, het gaat erom wat je budget is.

Het mooie van de turnigy 9x is dat de jr frsky module plug and play is. Hiermee heb je een zeer goed 2.4ghz systeem waar ook veel ontvangers voor te krijgen zijn.

Een dx6i is natuurlijk ook een geweldige zender alleen een stuk duurder, het gaat erom wat je budget is.
meerdere ontvangers? kan je er enkele opnoemen? Als er een micro tussenzit denk ik dat ik voor de turnigy zal durven gaan...

edit:

Je bedoelt dat dit:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14349__FrSky_DJT_2_4Ghz_Combo_Pack_for_JR_w_Telemetry_Module_V8FR_RX.html

Er gewoon kan aan gekoppeld worden? :o

Die heeft gewoon een module hoor.
Alleen de antenne draad doorknippen en klaar ben je.

IMG_5466.JPG

Back