Zender voor Walkera en Blade?

Na een week met een coaxiale heli gevlogen te hebben wil ik verder met het rc vliegen.:D
Ik zat te denken om via een niet nader genoemde manier met een simulator te gaan vliegen en hierna over te stappen op een micro heli.
Laten nu de betere micro heli's gemaakt worden door Blade en Walkera, maar wat ik begrepen heb kunnen juist deze 2 elkaars zender niet matchen. (Devo's en Spektrum)
Omdat ik er nog niet helemaal uit ben welke heli ik wil maar ook omdat ik misschien wel beide wil vraag ik me af of er een zender is waarmee ik beide merken kan vliegen en hoe dat dan gaat?

welkom op het forum!
elke 2.4 Ghz fabrikant heeft nog steeds zijn eigen systeem en zijn onderling niet compatible.
Maar waarom zou je blade en Walkera door elkaar willen gebruiken?
Beide maken vergelijkbare producten.

Waarom? Ik ben er nog niet uit of ik voor de mcpx of de mini cp ga. Ook een punt is welke van de 2 over een maand (als ik de sim onder controle heb) de goedkoopste liefst brushless heli heeft. Mischien dat één van de 2 met een must have model komt. En dan kan je zomaar het verkeerde systeem hebben. Maar als er geen oplossing is ga ik voor de Blade denk ik.

welkom op het forum!
elke 2.4 Ghz fabrikant heeft nog steeds zijn eigen systeem en zijn onderling niet compatible.
Maar waarom zou je blade en Walkera door elkaar willen gebruiken?
Beide maken vergelijkbare producten.

Er is inderdaad geen officiele oplossing.
Er wordt wel geknutseld aan een firmware voor Devo om DSM2 (=Spectrum/blade) te ondersteunen. Dit is hogere hobbykunde en er is geen enkele garantie.
Je kunt er beter niet aan beginnen als je niet goed thuis bent in de materie.
Home

Als je een keuze moet maken tussen Walkera en Blade, zou ik voor Blade gaan.
Dit omdat DSM2 / DSMX veel gebruikt wordt en een goede ondersteuning / garantie heeft. (ook in europa)

Er is inderdaad geen officiele oplossing.
Er wordt wel geknutseld aan een firmware voor Devo om DSM2 (=Spectrum/blade) te ondersteunen. Dit is hogere hobbykunde en er is geen enkele garantie.
Je kunt er beter niet aan beginnen als je niet goed thuis bent in de materie.
Home

Als je een keuze moet maken tussen Walkera en Blade, zou ik voor Blade gaan.
Dit omdat DSM2 / DSMX veel gebruikt wordt en een goede ondersteuning / garantie heeft. (ook in europa)

Dat laatste is mij nog wat vreemd. Hoe zit het met de DSM2 / DSMX?
Kan ik gewoon deze DX6i kopen en een mcpx en gaan of moet ik er bepaalde module bij kopen? Werken deze zenders ook op de verkrijgbare 12 in 1 dongels?

DSM2 / DSMX is de "taal" waarmee Spektrum zenders en ontvangers met elkaar "praten".
DSMX is de verbeterde versie van DSM2 en ze zijn compatible met elkaar.
De DX6i in jouw post is DSMX en kan dus met zowel DSMX als met DSM2 ontvangers gebruikt worden.
Blade is een onderdeel van Horizon Hobby - Radio Control R/C Planes, RC Airplanes, RC Helis and Helicopters, RC Cars, RC Trucks, RC Truggys, RC Boats, RC Radios, RC Engines, parts, hop-ups, and accessories, net als Spektrum.
Alle RTF (Ready To Fly = inclusief zender, ontvanger, accu's en lader) en BNF (Bind N Fly =inclusief ontvanger) toestellen van Horizon maken gebruik van Spektrum.

Je kunt dus een RTF set kopen inclusief zender
of
een losse zender en een BNF toestel van Horizon
of
een losse zender, ontvanger en een PNF toestel van elk willekeurig merk (Plug N Fly = toestel zonder ontvanger)
of
Alles los kopen / zelf bouwen...
of
.......

DSM2 / DSMX is de "taal" waarmee Spektrum zenders en ontvangers met elkaar "praten".
DSMX is de verbeterde versie van DSM2 en ze zijn compatible met elkaar.
De DX6i in jouw post is DSMX en kan dus met zowel DSMX als met DSM2 ontvangers gebruikt worden.
Blade is een onderdeel van Horizon Hobby - Radio Control R/C Planes, RC Airplanes, RC Helis and Helicopters, RC Cars, RC Trucks, RC Truggys, RC Boats, RC Radios, RC Engines, parts, hop-ups, and accessories, net als Spektrum.
Alle RTF (Ready To Fly = inclusief zender, ontvanger, accu's en lader) en BNF (Bind N Fly =inclusief ontvanger) toestellen van Horizon maken gebruik van Spektrum.

Je kunt dus een RTF set kopen inclusief zender
of
een losse zender en een BNF toestel van Horizon
of
een losse zender, ontvanger en een PNF toestel van elk willekeurig merk (Plug N Fly = toestel zonder ontvanger)
of
Alles los kopen / zelf bouwen...
of
.......

He bedankt dat je zo behulpzaam bent.
Als ik het goed begrijp kan ik niet ergens de goedkoopst DX6i (al dan niet 2de hands) opzoeken met DSM2 en DSMX oefenen op de sim en vervolgens een willekeurige Blade ergens kopen binden en gaan!

Daar is het forum voor!

?
Ja dat kan juist wel.
Een DX6i is een prima keuze om mee te beginnen.
Om te simmen heb je een extra kabeltje nodig. Als je een sim koopt, zit dat er meestal bij.
Losse simkabels zijn heel goedkoop via ebay te koop.

Ok dan. Iet giet oan. Opzoek naar een DX6i. Nog tips. Waar deze het voordeligst te halen.

Back