zender vraag Futaba T6EXAP

Ik stuur met kanaal 6 de tweede elevator servo aan via een mix. Dit werkt prima, afgezien van het feit dat het knopje (rechts boven op de zender een draaiknopje) waar normaal kanaal 6 onder zit nog steeds reageert. Kan ik dit knopje ook uitschakelen? Er zou ergens een on of switch menu moeten zitten, maar kan het niet vinden...

Zoals de situatie nu is, zou ik tijdens het vliegen per ongeluk aan dit knopje kunnen draaien waardoor de elevators niet meer in dezelfde positie staan...

ik heb hetzelfde probleem hier met mijn futaba t7cp...
Heb de draaiknop zelfs binnen in de zender losgetrokken gehad,maar dan werkte dit kanaal niet meer.

Mvg,
Luc

ik heb hetzelfde probleem hier met mijn futaba t7cp...
Heb de draaiknop zelfs binnen in de zender losgetrokken gehad,maar dan werkte dit kanaal niet meer.

Mvg,
Luc

Weet ik in ieder geval wat ik niet moet doen! :D

Voor vandaag maar vastzetten met iets denk ik...

Ik heb voor hetzelfde gestaan met de Futaba 6EXP, dat was een van de redenen dat ik nu een 9C heb gekocht.
Bij mij zat er helemaal geen draaiknop op, maar slechts een 2 stand schakelaar, dus moest ik een Y-kabel gebruiken en mechanisch de richting te mixen (anders gaat er 1 omhoog en de ander omlaag)
Er zijn servo omkeerders te koop, maar de betrouwbaarheid en resolutie is niet altijd zeker.
Ook zijn er servo's die je van fabrieks uit al de andere kant op lopen, dus dan kan je een Clockwise en een Anticlockwise servo bestellen en die op een Y-kabel zetten (volgens mij kan Hitec dit)
Een andere optie is ook om die draaiknop te vervangen door een 3 stand schakelaar of intern in te bouwen (buiten vinger bereik).

Allemaal mogelijk, maar ik heb er voor gekozen een 9C te kopen, ik had te weinig aan 6 model geheugen, en zat dus ook met jou probleem. De 9C is een module zender dus kan simpel omgebouwd worden naar 2,4ghz (het dure Fasst maar ook bijvb Spectrum, Assan, Corona etc...)

De keus is aan jou ;)

@Roeland,

De mixer zoals je die nu in werking hebt,....heb ik ook geprobeerd bij een clubgenoot van me.
Dat de schakelaar rechtsboven op je zender actief is blijft is enigszins gevaarlijk, maar wat ik meemaakte is dat de meegemixte kan.6 servo niet werd meegetrimt als je de hoogteroertrim verstelde.

Is dat bij jou wel t geval dan? Of heb je t zelfde euvel?
Dennis van der Toorren vertelde me in ieder geval dat t niet zou werken. maar ja, ik wilde t toch ff proberen.

Greetz,
Frank

maar wat ik meemaakte is dat de meegemixte kan.6 servo niet werd meegetrimt als je de hoogteroertrim verstelde.

Is dat bij jou wel t geval dan? Of heb je t zelfde euvel?

Volgens mij deed de trim het op beide hoogteroeren wel, ik heb zijn toestel ingevlogen zaterdag, met deze zender.....

Heb het draaiknopje helemaal afgeplakt vóór de maiden, die overigens wel prima verliep:mrgreen:

Ik heb de dingen geprobeerd, maar krijg de knop niet uit.

Kanaal zes trimt niet mee, dus eenmaal op de grond zul je kanaal 6 met de draaiknop weer ongeveer gelijk moeten zetten met de andere elevator, maar hoogst waarschijnlijk klopt het dan weer niet!

Ik heb echter wel hitec servo's, kun je die niet gewoon omdraaien met een 'programeerding' Het zijn HS-5985 MG servo's. En dan een y-kabeltje en mechanisch gelijk zetten. Uiteindelijk is een nieuwe zender wel een logisch gevolg, maar zal eerst even moeten sparen na het vliegwaardig krijgen van de nieuwe Yak 54... (zie nieuwe avatar :D)

Laatst bewerkt:
Back