Zender wordt niet hekend in XP/Vista

• Topicstarter Topicstarter bluster
  • Startdatum Startdatum
B

bluster

Guest
hallo.

Heb mij een Carson Bluster 400 heli aangeschaft ( zelfde als Spider Funn, Mini Pred En Falcon 3d).
In dit RTF pakket zat ook FMS + kabel ( minijack-usb).
Sim doet het, maar zender wordt niet herkend door pc.
Als ik usbkabel aansluit , zegt Windows,dat hij gebruikt kan worden, maar
als ik hem in FSM wil kalibreren kan ik zender niet vinden tussen com poorten.:roll:

Iemand hier ervaring mee?????

Groet Jan.

Bij de (meeste) zenders met USB kabel voor flightsimulating ... wordt het gezien als "standaard" Joystick (als HID=human interface device) .... dus onder FMS voor Joystick besturing kiezen (in menu "bediening" -> "analoge beiening" -> "joystick interface") ... en dan moet je de zender ook (als USB-Device) terugvinden onder "spelbesturing" in het configuratiescherm ... en eventueel daar ook een keer kalibreren...

Laatst bewerkt:
Bij de (meeste) zenders met USB kabel voor flightsimulating ... wordt het gezien als "standaard" Joystick (als HID=human interface device) .... dus onder FMS voor Joystick besturing kiezen (in menu "bediening" -> "analoge beiening" -> "joystick interface") ... en dan moet je de zender ook (als USB-Device) terugvinden onder "spelbesturing" in het configuratiescherm ... en eventueel daar ook een keer kalibreren...

Dankje er zit nu leven in, alleen handels werken verkeerd om.
Even uitzoeken, of is hier een schema van?

Bij joystick interface toekenning/kalibratie kiezen en hier kan je de juiste "hendel" aan de juiste functie koppelen en door een vinkje in de "inv" (=inverse) kolom te zetten bij de verkeerd om werkende besturings kanalen werkt de boel weer zo als het moet ....

Laatst bewerkt:
Dankje er zit nu leven in, alleen handels werken verkeerd om.
Even uitzoeken, of is hier een schema van?

Alles doet het.alleenhet vooruit en achteruit werkt precies andersom, hoe
kan ik dit oplossen, heb inv aangevinkt, maar reageert niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
dan staat ie toch al inv?
wat gebeurt er als je m dan niet aan vinkt?

dan staat ie toch al inv?
wat gebeurt er als je m dan niet aan vinkt?

Niets , hij blijft verkeerd aangeven. Heb hem op andere pc aangesloten ,precies het zelfde verhaal.
Ik kan de bediening niet omzetten,ook die van de andere fuctie's ( die wel goed staan) niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back