zender

Ik kan een spektrum dx3s kopen, is dat een goede zender. Had wel gelezen over de storing van de zender.

Wie kan er wat info over geven?

Servos gekocht hi

Geen topzender maa er zijn er nog veel die slechter zijn.

Wat bij spektrum veel stuk gaat of voor problemen zorgt is de ontvanger. Heb al veel spektrum intvangers zien stukgaan, problemen (uitvallen van ontvanger) met standaard bec van elektro regelaars...

Geen topzender maa er zijn er nog veel die slechter zijn.

Wat bij spektrum veel stuk gaat of voor problemen zorgt is de ontvanger. Heb al veel spektrum intvangers zien stukgaan, problemen (uitvallen van ontvanger) met standaard bec van elektro regelaars...
Ok, dan zie ik af van de koop, weten jullie een goede zender in die prijs klassen?

Ik....vind de futaba van betere kwaliteit, maar heeft ook een ander zendprotocol.
Maar.... is natuurlijk mijn mening na jaren alleen maar futaba RC spul!

Wacht dus maar even af op meerdere reacties.(democratie)

Mvg. Richard

ik had met spektrum ook storing en uiteindelijk terug gebracht. toen ook met een jamara ccx pro, wat ik niet alleen heb. nu rij ik met een 2e hands graupner xd6 en die doet het perfect. nog geen problemen mee gehad

Het is moeilijk een zender te kiezen, de futaba ziet er mooi uit maar daar heb je niks aan. Maar daar heb je ook veel verschillende soorten in, zoek wel een 2.4. Of denken jullie dat met kristallen ook goed is?

2,4 is beter vanwege dat hij zijn eigen kanaal zoekt.( verbeter mij aub als ik het niet helemaal goed vertel) Dus heb je geen storing

Yep,,,brain,, heb je helemaal goed.
2.4 Ghz is een goede keuze.
En je hebt een zeer korte antenne heeft ook zo zn voordeel.
Zoekt altijd een vrij kanaal, dus nooit last van een ander.
Ik zelf en mijn zoon rijden met een futaba 4pl.
Zeer goede zender waar ik een hoop plezier van heb.
Mischien een goeie tip voor jou.

Rudy.

Laatst bewerkt door een moderator:
imagejpeg

Ik rij al jaren met de DX3R en heb nog nooit last van storingen gehad. De DX3S is ook wel een goede zender. Ik heb er verschillende gezien en die werkten feilloos.

M.v.g. Mark

2,4 is beter vanwege dat hij zijn eigen kanaal zoekt.( verbeter mij aub als ik het niet helemaal goed vertel) Dus heb je geen storing

Yep,,,brain,, heb je helemaal goed.

Nou.... dat die een eigen kanaal zoekt is een leuke bijkomstighheid, de gehele digitale techniek met controle en correctie maakt het een betere techniek waarbij de kans op een storingsmoment minder wordt. Aan het eind is het gewoon ook een gewone FM transmissie en is storing en bereikproblemen altijd mogelijk.

Over dat kanaal zoeken... Je hebt DSSS waarbij de zender en ontvanger een vrij kanaal nemen en er op vast blijven. En je hebt FHSS waarbij er continu van kanaal geschakelt wordt

Ik weet niet of ik het goed begrijp roelof maar als iemand dus met fhss aan het binfen is en jij rijd met fhss kan hij opeens jou auto besturen?

Nee, niet overnemen, dat gaat zo snel dat je er niets van merkt, maar er zijn zat wikipedia artikelen die meer inhoudelijk er op in gaan

Lets hop in...

Voorheen met de dx2s gereden. Mijn fazer op een verlaten parkeerplaats hard het beton in gereden, dacht toen dat het aan mezelf lag. Later op een wedstrijd gemerkt dat het bereik maar net voldoende was voor de baan. Daarnaast krijgt een zware servo de kans om te veel stroom van de ontvanger weg te trekken waardoor de ontvanger enkele seconden (ja dat is veel!) wegvalt.
Nu rijd ik met sanwa. Zender vind ik prettiger in de bediening en bereik is beter. De ontvangers zijn wel erg duur. Een eenvoudige maar snelle en kwalitatief goede zender is al te krijgen onder de 100 euro (zoek op sanwa MX-V). Persoonlijk zou ik niet meer voor spektrum kiezen, maar j, PERSOONLIJK...

With Tapatalk mobile...

Je hoord verschillende meningen over de spektrum goede en slechte. Ik heb de spektrum gekocht, ziet er goed uit en ga van het positive uit. Mocht de zender slecht zijn dan koop ik weer een ander.

Ps: rij geen wedstrijden.

Back