Rover zei:
Absoluut een fijne zender, heeft naast PPM wèl PCM, de V2 heeft nu ook 5 punt curves, en wat ik persoonlijk zéér prettig vind, een instelbare vertraging tussen de IDLE up's, dat heeft voor zover ik weet zelfs de FF9 (nog steeds) niet, is te gebruiken als pult en handzender, naar wens uit te breiden met 4 schuifregelaars en schakelaars, makkelijk te begrijpen menu, bij veranderen van instellingen hoeft men niet eerst op te slaan voordat deze actief worden, modelgeheugens uitbreidbaar met CamPac (zelf te maken voor plusminus 5 Euro), de FX18 heeft echt veel meer te bieden als de ietwat saaie behuizing doet vermoeden.
Succes met je keuze,
André.
Een tekst waar ik me helemaal bij aan kan sluiten.
Sterker nog, als je de software van de FF-9 en de FX18-v2 met elkaar vergelijkt dan zit er echt niet zò veel verschil tussen dat het prijsverschil wordt gerechtvaardigd.
Een losse FF9 TCPS kost Euro 450,00.
Een losse FX-v2 met schuif en enkele schakelaars kost Euro 210,00.
Dat geeft nog steeds een prijsverschil van Euro 240,00.
En die Euro 240,00 vind je zeker NIET terug in de software van de FF9.
Ja, het uiterlijk van de zender............ de FF9 imponeert (sommige) piloten omdat er zoveel knopjes en schakelaars opzitten (totaal 13).
Dat geeft dan de vraag: wat is er minimaal nodig voor het vliegen van een pot-and-boom Eheli??
Dat zijn:
schakelaar: motor uit <--> normal
schakelaar: normal <--> idle up 1
schakelaar idle up 1 <--> idle up 2
1 lineaire schuif voor bediening gyro GY401 (Zo'n schuif zit niet op de FF9 en kan ook nadien niet worden ingebouwd).
Zelf kan een beginner in het prille begin nog wel toe met 1 schakelaar.
In beide zenders zit echter ook een softwarematig mogelijkheid om de gyro aan te sturen.
Een schuif is niet nodig als er een gyro wordt gebruikt met 1 vaste modus.
Echter omdat de GY401 heel veel wordt gebruikt, is een schuif een mooie aanstuur- en moduskeuze oplossing.
Vele schakelaars op een FF9 worden (dus) niet gebruikt en zeker niet door een beginner.
Dat de FF9 "beter zou zijn en veel meer zou kunnen" in vergelijking met een FX18-v2 is dus een fictie.
Conclusie: de FX18-v2 is en blijft nog steeds een uitstekende zenderkeuze.
En als de FF9 wordt gekocht omdat men hem mooier vindt dan de FX18..........ja dat is een smaakkwestie en over smaak valt niet te twisten.
vr.gr.
Joyce
PS:
Op mijn website
www.helifun.info onder de
groene knop
FF9 of FX18 vind je een meer gedetaileerdere softwarevergelijking tussen beide zenders.