Zenderaccu MC 14 vervangen

• Topicstarter Topicstarter baggio
  • Startdatum Startdatum
B

baggio

Guest
Hallo,

Ik wil de zenderaccu van mijn Graupner JR MC14 vervangen omdat deze al een hele tijd niet meer gebruikt is en niet goed meer opgeladen kan worden. Er zit nu een Robbe Sanyo NC-accu in met 8KR-1300SC cellen. In totaal goed voor 9,6V 1450mAh. Nu wil ik deze vervangen voor een nieuwe (geen zelfbouw door losse cellen te solderen). Ik wil wel mijn oplader kunnen blijven gebruiken. Deze is van het type Graupner minilader 2 en deze laadt met 9,6V en 150mA. Nu is mijn vraag welke accu ik het beste aan kan schaffen. Iemand ideeen?

Groeten

Als je niet zelf kunt (of wilt) solderen dan kan je het beste een kant en klare accu kopen. Kijk eens rond bij de diverse adverteerders hier op het forum en ook op de sites van de vele internet winkels. Je kan ook naar een modelbouw winkel bij jouw in de buurt gaan, als die bestaat natuurlijk.
Daar kan je allerhande accu's kopen die in jouw zender zullen passen. NiCad accu's zullen steeds moeilijker te krijgen zijn want die gaan er langzaam maar zeker uit. Daarvoor in de plaats zijn de NiMH accu's gekomen. Deze hebben ook nog eens ongeveer 30% meer capaciteid.

Back