Zenderbatterijen

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo
Ik heb de laatste tijd een probleem met mijn zender : Mijn auto's gaan helemaal niet ver genoeg meer. Ze rijden amper 6 meter van me af. Kan dat hangen aan de zenderbatterijen? Het zijn gewone, oplaadbare AA batterijen die ik in de elektrowinkel heb gekocht. Ze zijn al 2 jaar oud. Aan mijn ontvangers kan het volgens mij niet hangen, aangezien ik de zender voor 2 auto's gebruik.

@ Snoebel : Je kan dat toch niet meten zonder speciale apparatuur?
@ Kars : Bestaan er dan geen zenderbatterijen die langer meegaan?

Wat je hiermee bedoelt weet ik niet, ik ken van batterijen niet veel. Er staat wel op hoeveel volt hij nog heeft, als je dat bedoelt. Iets anders van spanning staat er niet op. Het gaat om een Spektrum DX3.0

Die geeft het prima aan dacht ik.. Simpel ff rekenen.
Er zitten 8 cellen is, die zijn vol met 1.25 volt. onder de 0.9 volt zijn ze leeg.
Dus als je zender ergens tussen de 11volt en de 8 volt aangeeft is het goed.
Lager zijn de cellen kapot of te leeg om te gebruiken.

Daar zal het dan niet aan hangen, als ik ze net heb opgeladen zijn ze meesten 11V. En ik rij niet onder 8.5V.

Ik zou normaal als eerste aan de antenne draad van de ontvanger denken, maar omdat je het met twee ontvangers tegelijk hebt is dat wel sterk.

Denk dat er niks anders op zit dan met zender en beide ontvangers terug naar de winkel.

6 Meter is dramatisch slecht, als de spanning goed is dan moet ie haast wel defect zijn.

Ik vermoed dat de zender antenne beschadigd is ... (op het "knikpunt" van de antenne kan de draad die binnenin zit breken/beschadigen) ...

Als je de zender knikt ziet hij er nog perfect uit. Kan hij ook beschadigt zijn zonder dat ik het zo kan zien, of ergens anders in de antenne?

of ontvangerantenne, of antennespoel (hier zet ik mijn joker op)

ontvangerantenne is maar raar want hij doet het nie in 2 auto's met verschillende ontvangers. antennespoel zal ik direkt nekeer nazien

Als je de zender knikt ziet hij er nog perfect uit. Kan hij ook beschadigt zijn zonder dat ik het zo kan zien, of ergens anders in de antenne?

Hij bedoelt dat de draad binnenin is beschadigd, en nee, dat kan je van de buitenkant niet zien.

Ik zou toch even terug naar de winkel gaan

Groet,
Robert

Hij bedoelt dat de draad binnenin is beschadigd, en nee, dat kan je van de buitenkant niet zien.

Ik zou toch even terug naar de winkel gaan

Groet,
Robert

Als je hem knikt kan je wel het stukje van de draad dat geknikt wordt zien;)
maar goed, ik zal hem eens opendoen.

Ja, maar ik neem aan dat er in die draad ook nog iets zit wat ook kapot kan?

Back