zenderkeuze voor quad

ben me aan het oriënteren op een nieuwe zender voor mn aan te schaffen quad
(vlieg nu een aantal maanden samen met mn zoon met 2 hubsans door de kamer, maar daar is de lol wel af (accuutjes zijn na 2 min allang leeg)

ik moet voor mn boot onderdelen bestelen in china (HK) dus dacht bestel meteen een zender, scheelt weer 2x verzendkosten)

wat is het verschil tussen

FrSky 2.4GHz ACCST TARANIS X9D PLUS and X8R Combo Digital Telemetry Radio System (Mode 1) en (Mode 2)??
t heeft iets te maken met gas links of rechts? maar kan je dat niet instellen op de zender wat je op welk kanaal wilt?

ik heb alleen maar ervaring met pistoolzenders verder....

overweeg de volgende quads (geen zelfbouw, ik ben al druk genoeg met het bouwen van bootjes
(eerst maar eens vliegen, later fpv vliegen, racen zal het wel niet worden.....

filmen is niet mn ding,

Eturbine - FPV RACER TB250 PNP ASSEMBLED KIT (W/ CAM & BAG)

of de
ImmersionRC Vortex PNF

geef liever 100e meer uit voor kwaliteit en lang lol, dan dat het snel kapot is en er geen onderdelen meer te krijgen zijn.

graag jullie coaching

Mode 2 is throttle links en de het meest gebruikt in Nederland :-) tis natuurlijk maar hoe je het aan leert :-). Nee kan je niet instellen op de zender dus gewoon mode 2 kiezen :-)

Ik zou zeggen zelf bouwen :-) of anders de Vortex.

zelf bouwen lijkt me ook leuk, maar dan kom ik helemaal niet meer uit de schuur

staan nog 2 boten op de bouwlijst deze winter ;-)

ben wel meteen aan de beurt met de vortex, moet meteen fpv gear hebben om hem überhaupt te kunnen instellen op de zender? newbie hier

dacht eerst mijn binnenshuiscapriolen met line of sight vliegen te moeten / kunnen / proberen te verbeteren voordat ik uberhaubt kan beginnen met FPV.

alle advies welkom

@ schiksie: search wel, rescue wordt moeilijk, boot weegt al met 2 x 6S5000mah zon 5 kg (nat aan de haak)

InmersionRC maakt wel goede spullen. Mode 2 vliegen is inderdaad het meest gebruikt voor quadcopter vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gisteren de Eturbine in m'n handen gehad. Kreeg er niet echt een goed gevoel van. (Niet gebaseerd op enige kennis)

Vortex lijkt me een betere keuze

Hebben jullie tips voor aankoop in een echte winkel?

De Frsky die op HobbyKing wordt aangeboden is icm een x8r
Telemetry Receiver W/Smart Port (2015 EU version)

Gaat dat werken?

Laatst bewerkt:
Als je een Taranis wilt dan zou ik hem bestellen in een NL shop, kan je ook overleggen dat je zo'n 4xr wilt i.p.v. een 8xr want die laatste is nogal groot. Heb je niet veel aan op een mini.

Zit je ook meteen goed als er wat mee is. Beter om aan zoiets iets meer uit te geven dan bestellen in China.

wat is het verschil tussen een 4xr en een D4R-II 4ch 2.4Ghz ACCST Receiver (w/telemetry)
ik haal dit uit instructievideo van joetube

de taranis is nu erg goedkoop in de hobbyK europe store, echter ontvanger moet uit international store komen
vind dan prijsverschil met NL shop erg groot?

wat is het verschil tussen een 4xr en een D4R-II 4ch 2.4Ghz ACCST Receiver (w/telemetry)
ik haal dit uit instructievideo van joetube

de taranis is nu erg goedkoop in de hobbyK europe store, echter ontvanger moet uit international store komen
vind dan prijsverschil met NL shop erg groot?
Ik zou m persoonlijk bij Multirotorparts in nl bestellen. Als er dan een keer iets is kun je altijd terug. Als reciever in combinatie met de taranis kun je het beste de 4xr pakken, anders moet je met de firmware van de taranis aan de gang.

Laatst bewerkt:
Zo te zien zit er een andere camera in, dat zal wel geld kosten?

EDIT: En als ik de beschrijving lees zit er op de een andere motoren?

mmm, eerste tegenslag als beginner!!

tararanis plus binnen (eu versie)
D4-RII binnen (verkeerd besteld grrr) moest die X4R zijn.

Die D4-RII is dus volledig onbruikbaar bij een EU versie zender (?)

begrijp nu dat die EU versie geen D8 mode heeft

Echter ik kan nergens die X4R vinden op voorraad(is die ook PPM?). kan ik met binden die wel op D16 laten staan dan??

Laatst bewerkt:
mmm, eerste tegenslag als beginner!!

tararanis plus binnen (eu versie)
D4IIR2 binnen (verkeerd besteld grrr) moest die 4XR zijn.

Echter ik kan nergens die 4XR vinden (is die ook PPM)
Je kunt de d4r-ii ook met je taranis gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan de taranis (eu versie) niet op D8 mode zetten, hij heeft alleen D16.
heb geprobeerd te binden (ontvanger even op een zenderaccu), maar zender herkend hem niet

als ik op de website van immersionvortex kijk lees ik een enorme sleutelklus om de X4R aangesloten te krijgen in PPM mode voor de Vortex

Eu firmware er afhalen betekend zeker weer ergens een kabel op de kop tikken, grrrr

edit zid mn volgende post

Laatst bewerkt:
Back