Zenderset kopen welke?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Na 4 jaar niet meer "gebouwd" te hebben, alle modelbouwmaterialen kwijt geraakt te zijn (na scheiding). Begint het weer te jeuken en moet ik weer zaken gaan aanschaffen. Ik wil graag advies over een goede (betaalbare) zender met toebehoren. De plannen die ik ermee heb is varen, wel één met de mogelijkheid voor uitbreiding van extra functies.

Wie verteld mij zijn goede ervaringen?
Welk merk?
En of er testen bekend zijn
(zoals de consumentenbond dat vaak uitvoerd)?

BVD, Ruud

Hallo Ruud,
Als je wilt gaan varen zonder al te veel toeters en bellen, is een Futaba F14 een goede keuze.
Standaard 4 kanalen, uitbreidbaar tot 7, mogenlijkheid tot het inbouwen van multiswitch (ideaal!!) en relatief goedkoop.
Wil je meer, bijvoorbeeld meer modellen met een zender besturen dan zou ik een computerzender aanschaffen, bijv een FC-16.
Bijna dezelfde mogenlijkheden, alleen kan je er meer modellen in 'programmeren'. Op die manier haal je kosten van de (duurdere) FC-16 er uit, hoef je alleen een ontvanger extra te kopen.

Groet
Roel

Robbe FX18. Momenteel bij Staufenbiel (www.modellhobby.de) voor 229 Euro. Zender, 7k ontvanger, 3 servo's. 12.5 E verzendkost.
Prima computerzender met ook de mogelijkheid tot multi-modulen.

Ik heb zelf een Graupner X-412 (6 kanaals). € 125 met R700 ontvanger, servo, aan/uit schakelaar en kristalset (bij Verspaget Modelbouw in Eindhoven).
Ben er heel tevreden over....

Jurgen

Back