Zenmuse H3-3D blijft resetten in de lucht door dikke kabel

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door CasGas, 6 dec 2014.

  1. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Op mijn F550 heb ik een Zenmuse H3-3D met gopro 4 hangen, waar dus ook een video out kabel op zit, die ik ook wil gebruiken voor mijn fatshark. Alles aangesloten en verder prima, maar omdat de usb kabel redelijk stug is, krijgt de Zenmuse teveel druk, waardoor die steeds blijft resetten op het moment dat ik bijvoorbeeld naar beneden tilt. Nu heb ik de video out kabel al langer gemaakt, maar hij blijft het op sommige punten niet leuk vinden.

    Er zullen vast meer mensen zijn die dit probleem gehad hebben? Zelfs zit ik te denken om de kabel maar te strippen, maar misschien dat er een nettere oplossing voor zou zijn, zodat de "druk" van de gimbal af gehouden zal worden..?
     
  2. valleyflight

    valleyflight

    Lid geworden:
    14 sep 2014
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Voorthuizen
    Heb ik ook gehad, gewoon terug sturen, licht aan de zenmuse!
    Ik kreeg een nieuwe en probleem was opgelost!
     
  3. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Maar als ik de kabel er niet op heb zitten, dan is er namelijk niks aan de hand (is ook al geupdate naar de laatste firmware) (ik dacht uit mijn hoofd 1.08)
     
  4. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Goed punt, een zenmuse die het goed doet zonder kabel aan de gopro zal geen reparatie behoeven.
    En zeker niet vervangen worden.

    Het is helemaal niet nodig dat er een kabel aan de gopro zit bij een zenmuse.
    Waarom loopt de video niet via die mooie 6 aderige dunne kabel die bij de zenmuse hoort.
    Wordt de gopro zelfs opgeladen tijdens de opname.
    Hangt er ook niets aan de gopro.
     
  5. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Omdat ik zo'n "nieuwe" zenmuse heb, waar niet zo'n kabel bij zit, die is gemaakt voor die lightbridge van DJI zelf.. dus dat is al geen optie..

    Toch maar strippen?
     
  6. CasGas

    CasGas

    Lid geworden:
    23 aug 2014
    Berichten:
    51
    Vanmiddag toch maar de kabel gestript, probleem meteen opgelost!! Dus mocht er iemand ook problemen mee hebben in de toekomst :)
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.

    Snap je niet helemaal, post eens een foto ?
    Ook bij de nieuwe zenmuse zit een kabel, met aan de andere kant een mini usb, stekker,(wel zelf monteren) welke in je go pro gaat.

    En die kabel zit vast aan je muse, dus die drukt nergens tegen aan...

    Bij de oude serie ging de video via de brede stekker aan de achterkant. Maart de hero 4 heeft daar ook geen analoge video meer uit.. Neem aan dat de stekker aan de zijkant nog gewoon in de gopro 4 gaat.
     

Deel Deze Pagina