Zenoah 38cc, welke prop

Ik heb hier een Wilga van 2m20 met een 38cc Zenoah, heb er nog niet mee gevlogen maar momenteel staat er een 20*10Menz prop op. Eigenlijk lijkt die prop me wel wat groot, mss heeft er hier iemand ervaring met deze motor wat betreft prop en demper.

grtjs Dirk

Hoi dirk,

Ik vlieg mijn PC-7, 215 cm, 9kg met een zg38 en een 19x10 prop, ik heb hem ook met een 20x8 gevlogen.
Als je wil gaan slepen dan zou ik een 20x8 gebruiken.
Je kan ook even bij Tony Clark kijken die geven vrij grote propeller diameters op omdat deze motoren, volgens hun een vrij hoog koppel hebben.

http://www.toni-clark.com/index_de.htm

Succes.

mijn wilga is een beetje groter.....

Technische Daten
Spannweite: 2400mm
Länge: 1720mm
Profil: NACA 2415
Leergewicht Rohbau: 3300gr
Fluggewicht ca. 5,5 - 9 kg
Motor: 30 - 70 ccm od. 5 Zyl.Sternmotor

en een Zg 38 is genoeg????? echt? ik weet niet welke motor ik zal kopen.....Z62 of King 60 of 70.... eerst wilde ik een Zg 45 inbouwen maar ik wil kunnen slepen.zo 5kg gliders en ik dacht dat is dan beter...... nu hoor ik dat veele zeggen, Zg is niet zo goed, King is heeeel veel beter.....juist? waarom? kan je me iets over jouw ervaringen vertellen en helpen met mijn motor probleem?

dank je wel

20*8 Menz is mij erg goed bevallen, bij mij stond ie op een TC Piper van 2.8m die best zwaar was, het toestel vloog er heerlijk mee 8)

Grt.

Back