Zenoah G230puh loopt slecht

Hallo, Ik heb problemen met een Zenoah G230puh in een X-Cell heli. Deze motor wil niet starten. Start procedure.. Choke dicht.. pompen tot het bolletje vol zit een keer stevig trekken.. dan de choke open en starten. De motor slaat af en toe even aan komt even op toeren valt weer terug komt even weer op toeren en slaat af. Ik heb de Bougie vervangen en het membraam in de carburateur maar het helpt niet. De bougie vonkt wel maar niet overdadig. Wie heeft enig idee ? B.v.d. Henk

Hoi Henk,
Ik heb hetzelfde ondervonden bij mijn zenoah 260PUH toen de afstelling van de carb. niet juist stond. het is zeer belangrijk steeds nauwkeurig de juiste hoeveelheid olie bij de benzine te doen. ik gebruik 120ml synthetische olie per 3 liter benzine (95oct). als je sterk afwijkt van deze samenstelling loopt de motor slecht, start slecht, moeilijk af te stellen en of vervuild de bougie. bij deze samenstelling (bij reeds ingelopen motor!!!) kun je de H en L regelnaald op 1 en 3/4 omwenteling draaien. d.w.z. volledig indraaien en 1 + 3/4 toer uitdraaien. als de motor nog niet ingelopen is, begin dan bij twee toeren (uit!). let wel op dat als je het mengsel verarmd en de motor slaat aan dat het toerental veeeeel te hoog ligt! bij het verreiken van het mengsel moet je je trottle curve erbij nemen en op punt één ietsje per keer verhogen.
ik hoop dat ik je hiermee gehoolpen heb. laat anders maar iets weten.
groetjes,

Hoi Henk,

Je hebt de carburator eraf gehad dus , In de carburateur zit ook een filter, dat kan ook verstopt zitten en zitten alle pakkingen goed en op de goede manier er in gestoken?

let vooral op, die waar de vacuum langs moet, als die kanaaltjes dicht zitten geeft hij ook van die rare kuren.

En let ook op de pakkingen die van de cilinder naar dat kunstofblok en dito carburateur zitten en kijk of dat die pakkingen geen scheuren of breuken hebben.

Dit laatste heb ik dus een keer meegemaakt, Die vacuum, is zeer belangrijk bij het functioneren van deze carburateur.

Succes.

Back