Zie door de bomen het bos niet meer : Mugen, Losi of Xray..???

Discussie in 'Electro offroad' gestart door svr76, 28 okt 2011.

  1. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    jaja weer een topic van mij, ben volgas aan het zoeken en inventariseren wat ik nu wil en waarom..

    het laatste en niet geheel onbelangrijke is welke basis ik wil gaan kiezen voor de brushless ombouw..

    wie kan mij helpen met de volgende vraag, wat is beter, sterker, sneller, kwalitatiever ebn/of beter ondersteund..

    Mugen
    Xray
    Losi

    Please help want ik wil van het weekend een knoopje doorhakken
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Mugen , Xray en Losi doen niet of nauwelijks onder voor elkaar op alle genoemde vlakken...

    Losi is alleen wat lastiger in NL te krijgen dan Mugen of Xray.
    Maar goed daar heb je internet en Paypal voor ;)
     
  3. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    ligt dat echt allemaal zo dicht bij elkaar joh???

    In de basis denk ik dat de uiteindelijke keuze zal gaan tussen Xray en Mugen... hiervoor heb ik ook de meeste tuningsdelen voor kunnen vinden...

    maar jah....
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het zijn alle 3 topmerken met een uitgebreide achtergrond in de racerij .... Onderling liggen de verschillen dus heel dicht bij elkaar op zo'n beetje alle vlakken.

    Tuningsdelen is wel leuk maar voegt het ook wat aan de auto toe afgezien van wat bling ?? Het is vaak een hoop geld voor iets wat het standaard onderdeel net zo goed doet ;)
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Brushless ombouw? Mugen MBX6 Eco en klaar is svr76.

    Mugen komt meer voor in NL bij de racers, handig als er iets kapot gaat. Onderdelen zijn waarschijnlijk ook gemakkelijker te verkrijgen bij de dealers.

    Mag ik vragen waarom je bv. geen Team Associated of Kyosho meeneemt? Of maak ik je keuze nu alleen nog moeilijker?
     
  6. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    @Nard Cox.... haha goeie vraag... Asso is ook nog heel interessant hoor, maar heb nu toevallig deze drie waar ik in principe een interssante deal mee kan maken...

    En waarom niet gewoon een MBX6 Eco... omdat ik een bouwprojectje wil hebben in de wintermaanden.

    Weet iemand trouwens of een Brushless motor (Mamba Monster Castke Creations) kapot kan, ik bedoel stel dat ik een dergelijk iets gebruikt koop waar zitten de de zwakke punten bij een motor set??
     
  7. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    oww ja en weet iemand waar het verschil ziy tussen brushless V4 en V3??
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zwakke punten bij zo'n motor zijn uiteraard lagers maar nog belangrijker de magneten/rotor...

    Als de motor een keer te ver is gepusht kan de boel dusdanig heet geworden zijn dat de rotor is gedemagnetiseert met als gevolg een onbruikbare motor.
     
  9. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    @ Savage, okay.... doet ie het dan helemaal niet meer of is er bijvoorbeeld vermogen weg...??
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Is een beetje afhankelijk van de mate waarin het gebeurt is natuurlijk...
    Het zal ergens liggen tussen helemaal weg en vermogensverlies.

    Het is geen van 2 iig bevoordelijk voor de regelaar ;)

    Zou dus gaan voor of nieuw of gebruikt van een (goede) bekende eventueel hier van het forum.

    Als je voor een leuk bedrag nieuw wilt zou je eens kunnen kijken naar motoren van het merk Leopard... Doen het erg goed en volgens een hoop mensen doen ze niet onder voor b.v. Castle...
     
  11. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    ben dus inderdaad in twijfel om voor een truggy te gaan waar iig de motor set al bij zit, of voor een kale roller...

    Thanks!!
     
  12. ignace

    ignace

    Lid geworden:
    9 jun 2011
    Berichten:
    205
    ik heb zelf de mugen mbx6 en de xray xb808
    ik vind mugen het beste, de sterkste en de beste in aandrijflijn.
    de xray was bij mij na 1u tje racen op parcour al stuk, een lager vastgelopen in de gaer box met alle gevolgen vandien. ik vond het zeer vroeg want het was een nieuwe auto. wel moet ik zeggen ik vind hem wel mooier dan de mugen mbx6 maar wa zijt ge der mee tis gelijk een schoon wijf hebben en der nie mogen aan komen haha
     
  13. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb alle genoemde auto's hier behalve de xray. Het doet allemaal niet veel onder voor elkaar en als beginnende rijder ga je dat al helemal niet merken!

    Ga voor een mugen die ga je het meest tegen komen op de banen in NL en B heb je dan een x stukken kunnen ze je helpen!


    tip: zou stoppen met het aanmaken van nieuwe topic's die allemaal over het zelfde gaan maak je geen vrienden mee hier en dan krijg je straks geen antwoord meer op je vragen. (zie het niet als aanval maar als goed bedoeld advies!!!)

    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2011
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Van nitro naar electro omzetten doe je in een paar uurtjes, daar heb je geen maanden voor nodig.
     
  15. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    @Diver was er al een beetje achter gekomen dat ik idd in een korte tijd vrij veel topics heb aangemaakt... is inderdaad nie slim... Thanks voor de tip!!!

    @Nard Cox : Uiteraard doe je dat in een paar uurtjes als je er even voor gaat zitten.... Maar wil bewust rustig aan doen om en het een leuk projectje maken..

    Voor jou beeldvorming, in de zomermaanden rijd ik 125cc schakelkart bijna ieder weekend, dus je zult begrijpen dat ik me dan in de wintermaanden enigszins zou kunnen vervelen in de weekenden......:)
     
  16. svr76

    svr76

    Lid geworden:
    23 okt 2011
    Berichten:
    23
    Nog een vraagje, waar zit eigenlijk het grote verschil tussen een MBX6-T en een M-spec???

    :)just curious:)
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    De M-Spec is de gebouwde versie van de truggy, identiek aan de gewone ;)

    Als je begint zou ik ook de eco overwegen...
    Je kan hem nog altijd uit elkaar draaien, de diffs de juiste olie voorzien, goed afshimmen (standaard is hij nogal losjes :)), shocks voorzien van de juiste olie, motor en regelaar inbouw, body spuiten en afwerken etc...
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik vrees dat je je er aan verkijkt. Het zijn een paar schroeven los en vast draaien en het is gepiept. Zo'n eco zou je ook nog in en uit elkaar kunnen draaien zoals kurtje zegt.

    Als je echt een bouwpakket wilt kun je ook overwegen alles te kopen via chop shops op eBay en er een sport van maken het zo goedkoop mogelijk te krijgen. Bovendien heb je dan alles nieuw en kun je alles in elkaar zetten ;).

    Succes en veel plezier in ieder geval !!
     

Deel Deze Pagina