Zie mijn nieuwe Setup (T-Rex 450SE new V2)

Hoi,

Ik heb een nieuwe Setup (T-Rex 450SE new V2) gemaakt voor op onze website van Heli Club Westland. Zie onderstaande link...

http://www.hcw-rc.nl/Setups_TRex450SEnewV2.html

Hier vind je allerlei informatie zoals de samenstelling, tips, aanpassingen, instellingen (zowel mechanisch al elektronicsh), throttle/-pitch curves en nog veel meer. Deze setup is eigenlijk nog niet af omdat niet alle foto's beschikbaar zijn, maar whatever... De review is onderweg.

Ik hoop dat er wat nuttige informatie voor je bijstaat. Laat maar weten of je er wat aan hebt.

Gr. Boudewijn

Laatst bewerkt:
De parkbec is relatief duur en kan je prima door een willeurige andere bec vervangen mits die wel switched is en minstens 3A kan leveren. Je kunt ook besparen door de stroom voor de gyro en staartservo op bv. de BEC aan te sluiten en de cyclic op de ESC. De BEC is zowieso onontbeerlijk als je op 4 cellen wilt vliegen.
Je kunt ook een paar gram sparen door de carbonite versie van de HS65B te nemen. Die is iets precieser omdat er wat minder speling in komt. Verder zijn de tandjes veel goedkoper om te vervangen.
Grtz, Jeroen

Thanks! Overigens, in de setup heb ik het over de SportBEC en niet over de ParkBEC (3,5A). De ParkBEC (1,5A) is niet voldoende. Overigens vind ik $29,99 niet duur hoor, maargoed ik kan niet in een ander zijn portomonee kijken.

Een paar gram besparen? De HS-65MG is maar 0,7g zwaarder, daarmee bespaar je maar een luttele 2,1g ;-)

De HB versie heeft praktisch net zoveel speling als de MG versie. Daar was ik in eerste instantie ook huiverig voor, maar dat heb ik nadrukkelijk uitgezocht. Ze zijn inderdaad wat duurder, maar er zit ook kwalitatief verschil in.

Wil je juist gewicht en geld besparen, dan kun je beter voor de HS-56HB gaan, die zijn ietsjes kleiner, dus ook wat lichter van gewicht en sneller.

Boudewijn

Laatst bewerkt:
Als je een flinke crash maakt met de HS-65MG's erin, kunnen de Metal Gears ook kapot gaan, maar meestal zijn je linkages krom. Je kunt blijkbaar Metal Gears in een HS-65HB zetten, maar je schijnt wel met 1 asje rot uit te komen, want die is van metaal en die past er niet in. Dus helemaal hetzelfde zul je het niet krijgen.

Je betaald maar $1,25 aan verzendkosten bij Dimension Engineering. Ik heb nog nooit invoerrechten betaald. Je krijg het in een envelop en zorg dat je onder een x bedrag blijft komt het allemaal goed. Die van rctechnisch (3A) heb ik ook gezien bij twee van onze leden, maar weet nog niet hoe en/-of wat, die zal het vast en zeker ook goed doen. Het nadeel van die is wel dat je één draad van je ESC moet doorsnijden, dat is met de SportBEC niet nodig. Overigens mijn setup gaat niet om wat nou wel of niet beter is. Goedkoper of anders kan natuurlijk altijd.

Laatst bewerkt:
Back