zijn de servo`s voor mijn katana 1,80m voldoende ???

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
U

ultim@te

Guest
hallo,
ik ga vrijdag een katana van blackhorse models ophalen met een O.S. 1.60 fx motor en de volgende servo`s :

# rollen,hoogte graupner C557 weet niet precies de stelkracht maar is wel een standaard servo volgens mij.
# hoogte futaba S3152 ong 5 à 6 kilo

nu vraag ik mij af of de standaard servo`s en de 5 à 6 kilo servo voor de rudder volstaat??
graag uw visie heren ??
mvg eric :?:

jij hebt ervaring met deze kist ?
ik heb een soortgelijk model gevlogen van 1,40 span en dit voog nogal ``kiettelig``zover ik mij kan herinneren.
het model zal naar mijn mening redelijk stabiel moeten vliegen door de nogal brede vleugels of zit ik ernaast ?
mvg eric
ps ik wil binnenkort even met je babbelen voor een paar decals voor de ultimate aub.

Toen jij over de servo,s begon van de katana wist ik gelijk welke kist dat is .:mrgreen:

Die heeft tot nu toe in Nistelrode op onze club gevlogen .

Spierings gaat kompleet over op benzin en daarom gaan de methanoler er uit .

Kist vliegt gewoon goed .

Mvg Johan

oke dat is fijn om te horen dan kan ik zaterdag (als de weergoden dit ook willen ) de kist gaan proberen.
bedankt
ps de stickers ???? kan dat straks

Ik heb exact dezelfde kist, daar zitten bij mij 7kg's op hoogte en rol, en 12kg op richting.
Maar da's veel meer dan ie nodig heeft. 5 en 7~8kg voldoet denk ik wel.
Hij vliegt zeker niet 'kietelig', (die van mij) heeft goede lage snelheid eigenschappen en kan mooi strak vliegen. Als je de uitslagen wat vergroot kan hij ook wel aardig 3D vliegen.
Een aanrader is wel om minimaal 40% expo te gebruiken.

Groeten, Ron

hallo ron ,
welke motor heb je op de katana zitten ??
op deze zit een 26 cc os160fx en ik weet niet of dit zwaar is of gemiddeld ?
heb jij toevallig wat film materiaal van jouw kist welke je door kan sturen of ergens op het web staan ?
ik hoor graag van je.
mvg eric ;)

Hoi Eric,
Ik heb er een OS 160 FX op zitten met Hatori resonantie uitlaat.
De prop is een 18x8 maar een 19x8 zou ook goed kunnen. Het vermogen is echt associaal veel. 2/5 gas blijft ie hangen en heeft een mooie pull-out.
Ik heb een filmpje van mijn Katana en een Seagull Edge 540. Het is alweer een half jaar geleden opgenomen, dus nu kan ik alweer een stuk beter knuppelen. Dit zijn trouwens ook de 6,7 en 8e vlucht van die kist.
NkyBWVgoepQ[/media] - Ron and Peter flying their Katana and Edge 540.

Nog 2 fotokes
full

full

Groeten, Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo ron ,
mooie foto`s en de youtube flick is ook strak .
ik ben erg benieuwd naar de eerste vlucht ik ga morgen met mijn 2,20 biglift vliegen deze heb ik zelf gebouwd en hij staat al een tijdje klaar voor de maiden dus hij gaat er nu aan geloven.
bedankt voor de info en de beelden .
mvg eric :thumbsup:

Back