Zijn dit goede offroad rc auto's?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door xSky, 29 aug 2010.

  1. xSky

    xSky Guest

    Hoi,

    Ben net nieuw hier en wil misschien een begin maken met een offroad rc auto. Dus ben even wezen zoeken en kwam er 2 tegen die me wel aanspraken: http://www.monstercars.nl/product_info.php?products_id=891&osCsid=02afbb4712238a5875c0bd2bcc88e2e3
    of
    http://online-winkels.info/nitrorc/index.php?main_page=product_info&cPath=66&products_id=205
    Ik wil in iedergeval 4wd erop hebben. Wel vraag ik me af waarom je een brandstof auto zal nemen, terwijl ze bij monstercars zeggen dat een lipo accu veel beter is? Zouden jullie mij daarop een antwoord kunnen geven?
    Zouden jullie verder ook jullie mening willen geven? Zijn de motortjes, veren, frame enz. goed? En welke zouden jullie kiezen van deze 2?
    Alvast bedankt!

    Groetjes Mark

    P.s. ik wil niet te veel geld uitgeven, daarom heb ik deze gekozen.
     
  2. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    als je een begin auto wilt kan je het best kijken bij traxxas. ze zijn snel of ze zijn 4wd of ze zijn echte springmachines of allemaal natuurlijk!
    en zijn altijd waterproof en waard voor je geld!
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2010
  3. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ik heb ervaring met die autos (buddy van me heeft ze, en heeft er spijt van:p) en ze zijn enorm fragiel, parts support is lastig (ie je kan niet alle parts krijgen) en al met al zou ik een andere kopen...

    Kijk anders eens in de 2e hands segment van het forum hier misschien vind je daar iets goedkoops van betere kwaliteit... Maarja goedkoop zal deze hobbie nooit worden, kijk anders een naar een 2 wheel drive traxxas slash ding is absoluut bulletproof en als je er een andere body op wil zetten voor de "monster truck" feel of andere banden/wielen kost het ongeveer even veel...
     
  4. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    wat is je maximum bedrag, want dan kan iedereen je helpen.:wink:
     
  5. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    dat zou inderdaad helpen ja...
     
  6. xSky

    xSky Guest

    Op zich hoeven ze niet heel snel te gaan, het gaat om de offroad en dan met name de bergjes e.d. Als ze 70km gaan is het hard genoeg!
     
  7. xSky

    xSky Guest

    Bedoel je dat je buddy die auto's heeft die ik net heb gelinkt? Of bedoel je de Traxxas auto's? 2e hands auto's ben ik niet zo van onder de indruk, voor het zelfde geld zijn ze een keer onderwater of in dikke vette modder geweest, wat voor stuk roest koop je dan?
     
  8. xSky

    xSky Guest

    300 euro het liefst, maar is er voor een net iets hoger bedrag iets veel beters, dan moet je die ook even melden.
    Eisen: Elektro, 4wd, 70km per uur is hard genoeg, aluminium frame als het kan.
    Ik wil niet een buggy vorm, ik wil wel een monstertruck of jeep vorm. Want het voornaamste doel is dus niet racen over het zand.

    AANGEPAST
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2010
  9. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    70 is al vrij hard... maar het is niet on mogelijk... Ik vraag me alleen af of dat met jou budget gaat lukken (en ik kan je uit ervaring garanderen dat die monstercar autos dat nooit gaan halen)
     
  10. xSky

    xSky Guest

    Wat zijn dan redelijke snelheden voor mijn budget en tegelijkertijd een zeer sterke auto offroad?
     
  11. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Het is beter te kiezen voor een bekend merk (Traxxas, HPI, Kyosho, Losi, associated etc.), dan weet je in ieder geval dat reserve onderdelen goed en breed verkrijgbaar zijn.

    Misschien is dit iets voor je:
    HPI Bullet MT Flux RTR 101403

    Omgerekend 315 euro excl. verzenden. HPI is altijd degelijk spul. Enneh 70 km/uur offroad is wel erg snel hoor. Die ga je niet makkelijk op koers houden ;).
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    zoveeeel draadjes zijn met deze vraag geopend kom we maken een draadje van wwelk merk is goed om mee tee beginnen hpi,traxxas, etc klaar. nooit meer nieuwe draadjes.
     
  13. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    misschien de 1/16 mini e-revo? kost ong. 280 euro
     
  14. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Dat vind ik wat stom..
    Dan moet je continu liggen aanpassen en gaan er helse discussie's bestaan.. Omdat de ene wel slechte ervaringen heeft en de ander niet.

    Ps; die bullet flux lijkt me wel een goede wagen!
     
  15. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE

    Kun je doen. Is mss wel klein maar heeft een zéér hoge fun factor en op zand is die zeker goed genoeg.
     
  16. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    trouwens het hangt er wel van af waar je hem koopt in NL of buitenland. bijvoorbeeld de bullet flux zou ik in het buitenland doen, want in NL kost hij 415 euro.(hou rekening met de verzendkosten en btw enz.)
     
  17. tsjaar

    tsjaar

    Lid geworden:
    19 jul 2010
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zeewolde
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  18. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  19. xSky

    xSky Guest

    Die HPI lijkt me wel mooi en degelijk. Maar als je zo een auto in het buitenland koopt, hoe zit het dan met garantie? Of zit op zulke auto's geen garantie?
    Ik heb verder nog gekeken voor Traxxas en HPI, maar er is niet heel veel keus zag ik. Had deze nog gezien ::RC-Central Online shop:: maar denk dat dat 2wd is?

    Die Traxxas lijkt me wel klein, ik heb liever wat groter.
     
  20. rsremco

    rsremco

    Lid geworden:
    3 aug 2010
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Lexmond
    ik heb die bullet flux bij www.digitaalmodeltrein.nl gekocht en daar was ie 325 is nu iets duurder maar niet veel, ook bij Shamrock maastricht heb ik hem zien staan voor rond die prijs

    Ik kan je zeggen dat het een leuke wagen is voor dat geld
     

Deel Deze Pagina