Zijn er 4G6 vliegers met 2801pro zender die mij op weg kunnen helpen?

Met mijn Walkera 4G6 met 2801pro zender heb ik een probleem: het lukt mij niet de ontvanger met de zender te binden.
Dit is mijn eerste ervaring met 2,4 Ghz en ik vind het moeilijk. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, throttle stick naar beneden, throttle trim naar beneden, eerst zender aan, dan heli onder stroom maar ook andersom en ik heb al een nieuwe ontvanger uit Hong Kong gekregen maar ook dat bracht geen oplossing.

Ik kan nu alleen nog bedenken dat het of aan de zender (geen signaal) of aan mijzelf ligt, dat iets verkeerd doe. Vooralsnog ga ik er maar vanuit dat het aan mij ligt, maar ik heb geen idee wat ik verkeerd doe en hoe het anders zou moeten.

Zijn er 4G6 vliegers die mij kunnen -en willen- vertellen of laten zien hoe het moet? Ik zal ze zeer dankbaar zijn.

Albert

Hoi,

De 4g6, werkt die niet (orgineel) met de wk2601? In dat geval moet je in het menu een model aanmaken en deze op de 2601 mode zetten, dat heb ik ook gedaan met mijn HM1A en dan werkt het prima....

Hoop dat je hier wat aan hebt :-)

Danny

Ik heb net even gechecked, hij werkt met 26 serie ontvanger dus moet je de mode op 2601 zetten (zelfde als mijn HM1#A) , je kan overigens alle leuke instellingen in je zender in de 2801 mode doen, zoals servo extend etc. etc. en dan de mode voor het model weer terugzetten in de 2601 en dan worden die extra instellingen wel doorgegeven aan de ontvanger!

(Btw: Als het werkt wil ik graag je "defecte" 26 ontvanger hebben!)

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Danny,

De ontvanger is de 2609 (en de vorige moest terug naar Hong Kong voordat ik deze kreeg). Ik heb inderdaad ook al geprobeerd in de 2601 mode binding te krijgen maar dat werkt ook niet. Ik heb geen idee wat iknu nog kan proberen, ik sta open vooralle ideeen.
Bedankt,Albert

Wat ervaar jij als niet binden? Geeft je heli geheel geen reaktie op stick movement? of is het alleen het lampje op je zender dat blauw blijft branden? Geeft je heli wel een geluidsignaal, of niet? Heb je nog een andere Walkera heli? (2,4Ghz).

Ik leef met je mee en we komen er wel uit!

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Danny:
Als ik de lipo op de ontvanger aansluit kan ik merken dat er stroom is: de beide rode ledjes beginnen te knipperen en de servo's geven even een "tik". Maar daar blijft het ook bij. Er verandert niets na inschakelen zender en er komt dan ook geen enkele reactie op stick movements en geen geluidssignaal. Ledjes blijven knipperen en gaan niet zoals zou moeten constant branden.
Dit is mijn eerste en enige Walkera en ook eerste en enige 2,4 Ghz combinatie, heb alleen verder enige ervaring met 35 Mhz, een Trex 450.
Voor zover ik kan zien werkt de zender wel: alle programmeermogelijkheden doen het, bij aanzetten begint hij in de "link mode" wat na het aftellen overgaat in de gewone gebruiksmode, maar of er ook signaal uit komt, ik weet het niet en hoe zou ik dat kunnen checken?

@ Rhelie:
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Is wel vreemd als je 35Mhz gewend bent. Maar ook dan geen enkele reactie.

Albert

Het kan ook zijn dat de zendermode verkeerd staat ! na een reset is dat vaak zo.
Gevolg is dus, dat jij denkt dat het gas dicht staat, en hij op de andere stick halverwege staat :p
Het spul is zwaar beveiligd tegen aansluiten met maar ietsje gas, ik denk dat daar je probleem ligt.

Hoi.

Het lig meestal aan de ontvanger.
Ik heb hier de 4#3b de 4g3 en 4g6 met daarbij ook jouw type zender en van al die drie geen last van geen binding.
Wel heb ik ten horen gekregen dan als je een nieuwe ontvanger koop je de zender mee moet nemen of geven.
Het lijk me het besten om het met een ander te testen of het bij hem wel lukt.
Met gelijke zender want na navraag om het te laten repareren bij de TD van Jan kost je al gauw 35 euro.
En daar heb je ook een nieuwe voor.
Daarbij als het bij die persoon wel luk kun je het beter bij hem achterlaten en zelf een nieuwen kopen zoals beschreven hiervoor.
Want anders blijf je toch aan het klooien en je wilt toch een keer gaan vliegen met dat ding neem ik aan.
Dus aan jouw te keus.
Sterkte met de beslissing.

Mvg.

@ Rhelie
Jammer genoeg is dat het ook niet. Ik heb het net nog even gecontroleed: stickmode 2, en dat is voor mij de goede. Op het zenderdisplay staat de throttle dan ook links, bij gas geven loopt hij naar rechts, dat lijkt mij toch de juiste manier, links 0 en rechts 100%? Overigens, ik heb naar aanleiding van je opmerking een poging gewaagd met het throttle kanaal op reverse, maar dat leverde ook geen resultaat op.

Albert

Laatst bewerkt:
@ Modelmaker

Ik dacht ook dat het aan de ontvanger zou liggen, vandaar dat ik in Hong Kong aan de bel heb getrokken en een nieuwe heb ontvangen. Dat helpt tot nu toe nog niet.
Het lijkt inderdaad een goed idee om bij een ander met dezelfde set kruiselings te proberen en te zien of het dan werkt, ik hoop dat iemand aanbiedt dat eens te doen, zou het zeer op prijs stellen.

Albert

@ Modelmaker

Ik dacht ook dat het aan de ontvanger zou liggen, vandaar dat ik in Hong Kong aan de bel heb getrokken en een nieuwe heb ontvangen. Dat helpt tot nu toe nog niet.
Het lijkt inderdaad een goed idee om bij een ander met dezelfde set kruiselings te proberen en te zien of het dan werkt, ik hoop dat iemand aanbiedt dat eens te doen, zou het zeer op prijs stellen.

Albert

Je mag het bij mij altijd komen proberen en denkt daar we dan er wel samen uit komen.
Want je wil nu wel eens duidelijkheid neem aan.
Wel even onder PB reageren graag voor afspraak.

Albert,

Ik heb een andere gevonden, er zijn mensen die een soortgelijk probleem hebben, en de oplossing daar was om nadat je je de zender aanzet, de ontvanger aan te zetten en dan nadat je de eerste servo tik hoort de rechter stick vol naar rechts te geven.

Een ander is: Staat jouw zeender wel in Random binding mode? Als hij in de vaste mode staat dan gaat hij niet binden maar bind direct aan een (vooraf) ingesteld ID.

Danny

Danny,

Bedankt voor het meedenken! Ik heb jouw oplossing geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Zodra ik de stick beweeg, gaat de zender van binden over op normaal gebruik. Hij staat inderdaad wel op random mode, in vaste mode slaat hij de bind fase over, net zoals wanneer je een stick beweegt, komt hij dan meteen in de normale gebruiks instelling.

Albert

Albert,

Dan heb ik nog een allerlaatste: Staan ALLE knopjes wel van je af, dus naar achter wanneer je de zender vast hebt? (Ik weet zeker dat je dit al bekeken hebt, maar dit is een raar geval)

Danny

Danny,

Ja, dat heb ik inderdaad al bekeken (en nu voor de zekerheid nu nog een keer) alle schakelaars staan goed. Overigens geeft de zender bij ingeschakelde throttle hold en/of flight mode een waarschuwing.

Albert

Albert,

Jammer dat we het niet gevonden hebben, mijn ideeen zijn uitgeput, maaaarrrr, Ik zou het proberen op het rcvliegshop.nl forum. Daar zit het vol met Walkera gebruikers, en ook mensen bij jou uit de regio. Het zijn allemaal hele behulpzame mensen, en ik weet zeker dat je bij iemand daar wel langs kunt gaan om dingen te testen.

Good luck! (en sorry dat ik je niet heb kunnen helpen.)

Danny

Danny,

Nogmaals dank voor de moeite, het RC vliegshopforum ken ik eigenlijk niet, ga daar zeker kijken.

Bedankt,

Albert

Back