Zijn er hier liefhebbers van stripverhalen?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door snowmansion, 26 jan 2014.

  1. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Zoals de titel al aangeeft, zijn er hier leden die ook strips lezen dan wel verzamelen?

    [​IMG]

    Bij mij begon het ‘natuurlijk’ allemaal met mijn eerste abonnement in 1992 toen het Donald Duck Weekblad voor het eerst op de mat viel. Ik ben tot op de dag van vandaag nog lid en ben daarnaast ook lid van de Donald Duck Extra. Vandaag de dag spaar ik eigenlijk van alles. Vanaf mijn jeugd las ik naast de Donald Duck ook al de avonturen van Kuifje, en keek ik ook de animatieserie hiervan. Overigens keek ik toen ook Batman: The Animated Series en X-Men: The Animated Series. Die series blijven gewoon echt geweldig. Verder spaar en lees ik: Donald Duck weekblad, pockets (1e, 2e, 3e serie en dubbelpockets), extra/stripgoed, 1ste publicaties van belangrijke figuren uit de Disney wereld in o.a. Four Color Comics, en Walt Disney’s Comics en Stories. Verder lees en spaar ik nu ook de Oblong uitgaven van de Bezige Bij van alle verhalen van Olivier B. Bommel en Tom Poes, die Toonder schreef tussen 1941 en 1986, Robbedoes en Kwabbernoot, Blake & Mortimer, January Jones, Havank (Danier), Agent 327, Storm (via mijn vader kennis mee gemaakt, die had al een aardige verzameling Storm albums). Daarnaast lees ik ook veel TPB’s van Batman en (Uncanny) X-men, 100 Bullets, Preacher, Chew, Fables, Hellboy, Y the Last man. En natuurlijk andere 'graphic novels' zoals Bone, The Complete Maus en Watchmen.
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Ach verzamelen is een groot woord maar heb de hele verzameling Suske & Wiske`s (vanaf nr. 67 dan wel).
    Koop trouw elke nieuwe uitgave en is eigenlijk ook de enige strip die ik lees.
     
  3. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Ah cool. Wat vind je van de kwaliteit van de verhalen? De latere schrijvers (Morjeau, Geerts, Verhaegen) konden imo niet echt tippen aan de kwaliteit van Vandersteen, maar dat is natuurlijk ook gewoon moeilijk zo niet onmogelijk.

    Wat vind je btw van de Suske en Wiske van Legendre en Cambre? Die van die 'nieuwe Suske en Wiske' Amoras.
     
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Vroeger las/verzamelde ik Marvel strips, Spider-man, Peter Parker, X-men, Fantastic Four, Hulk, The Avengers, Star Wars, Indiana Jones enz.
    Storm van Don Lawrence vond ik ook erg leuk en mooi getekend/geschilderd.
     
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Ik verzamel al ongeveer 40 jaren strips, vooral eerste drukken. Tot nu toe heb ik ongeveer 26 meter strips. Ook ongeveer een 100-tal boeken over strips. De laatste jaren komt er niet zo heel veel meer bij wegens een uitpuilende bibliotheek. Ook heb ik ongeveer een 200-tal originele tekeningen van striptekenaars, waaronder een enkele originele platen. Comics verzamel ik niet, enkel Europese strips. Mijn voorkeur gaat uit naar de "Belgische school".
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2014

Deel Deze Pagina