Zijn er nog sneeuwvliegers deze periode?

Bertus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Omdat het nu sneeuwt vroeg ik me af of er nog mensen zijn die de ski's weer onder hun model geschroefd hebben.
Zo ja graag foto's en of filmpjes.

1767446289916.png

Clubgenoot.

nee, dat is voorbij, de stukken donorhuid op het voorhoofd worden dusdanig koud dat het pijn doet. er zit daar niks meer tussen het bot van het voorhoofd en de huid. Dat maakt dat de kou direct op het bot komt en pijn doet.

Vorig weekend had ik wat sfeerfoto`s van m`n Polikarpov I-16 in de sneeuw gemaakt.
Met wielen die veel te ver in de sneeuw doorzakten...

Afgelopen week heb ik savonds een setje ski`s gemaakt voor de Polikarpov I-16.
In de hoop dat er dit weekend weer/nog zoveel sneeuw lag...

Helaas lag er alleen nog sneeuw hier in Heeze op de ruwe akkers en bevroren wegen.
De vlakke weilanden hadden amper sneeuw, helaas dus niet in de sneeuw gevlogen vandaag.

Filmpje van m`n Polikarpov I-16 RED 21 in winter camouflage op ski`s in de sneeuw:

Kan niet wachten op een nieuw vers sneeuwdek op de grasvelden!

Groeten, Ramses

2 keer per week staan we minstens op het veld. Of het regenachtig of koud is. Tussendoor lukt het altijd wel om een paar vluchtjes te doen.:yes:

Bijlagen

• IMG_2208.jpeg
    IMG_2208.jpeg
    575,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_1747.jpeg
    IMG_1747.jpeg
    387,1 KB · Weergaven: 20
Helicoptervliegen in winterse omstandigheden doe ik niet meer, ben eens bijna gecrashed omdat de vingers + duim zo stijf werden van de kou dat sturen zeer moeilijk werd. Bij een vliegtuig dat relatief eigenstabiel is gaat het dan nog wel, al gaan de landingen niet meer zo makkelijk. Zeker met Jeti zender die van aluminium is trekt de kou snel in de vingers, vlieg normaal met dunne handschoentjes maar heb sinds kort onderstaande hoes van Banggood, werkt uitstekend en kost weinig. Is alleen niet te gebruiken bij kisten die je moet gooien bij de start. Vliegen met sneeuwdek is heerlijk, meestal constant doorstarts maken......

Bijlagen

• IMG_5576.jpeg
    IMG_5576.jpeg
    171,9 KB · Weergaven: 13
Back