Zijn hier ook robotbouwers?

Sleurhutje

Forum veteraan
Ik loop al langere tijd met het idee om een vier- of zespotige robot te bouwen. Ik heb veel informatie/leesvoer gevonden en heb me al aardig ingeleefd in de materie. Maar het uitwisselen van informatie met lotgenoten die al allerlei struikelblokken zijn tegengekomen, kan veel tijd besparen. Omdat er niet echt een (sub)forum voor is, maar even hier geparkeerd.

Programmeren is geen enkel probleem. Ik kan programmeren in C-varianten, Java en .NET dus dat is geen belemmering. Ook elektronisch levert het geen enkel probleem op. Waar ik wel tegenaan loop is een duidelijke beschrijving over de exacte manier van lopen (bijv. Sine Walk).

Het idee voor mijn setup is:
- Arduino Mega (of bij onvoldoende rekenkracht Arduino Due)
- 12x BlueBird BMS-620 9kg servo (of voor hexapod 18x), op basis van 3 servo's per pootje
- DroTek 10DOF IMU (niet direct nodig)
- 7.5A UBEC
- 3S 4000mAh LiPo
- Besturing 9-kanaals RC

Kom maar op met suggesties. ;)

Jeroen

Heb er wel eens naar zitten kijken, maar als je het goed wilt doen, praat je toch zomaar over een behoorlijk bedrag. Een paar weken geleden ben ik nog wel aan een ander projectje begonnen, mede omdat ik er mijn 3D printer bij kon gebruiken: ROFI - Project Biped Hardwarematig is 'ie bijna klaar, alleen nog wat bekabeling en de software installeren:

1013083_4778336027359_816510264_n.jpg

Back