zijn jullie nog bezig?

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door stefan15, 10 mrt 2007.

  1. stefan15

    stefan15 Guest

    Hey allemaal,

    zijn jullie nog bezig met het bouwen van MTR? :)
     
  2. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ik niet... :? :roll:
     
  3. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Ik ook niet
     
  4. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ik ook niet. Volgende vraag graag!
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nee, pas als de regels zo veranderd worden dat het een echte instap-klasse wordt, ga ik er misschien weer eens over denken.....
     
  6. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    hebben jullie al gevlogen dan?
     
  7. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Je moet nog steeds bij elke wedstrijd de cirkel INSTAPPEN hoor ;)
    :p
     
  8. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Ik ook niet. Ben bezig in een andere cirkel in te stappen. Maar niet stil gezeten in de winter hoor. Plaatje volgt, ben de URL weer eens vergeten!
     
  9. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Hier is het plaatje ?

    [​IMG]
     
  10. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
  11. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb mijn techneut het rompje voor de nieuwe MTR zien uitzagen, dus er wordt gebouwd, maar niet door mij persoonlijk.

    @ Bruno, als ik het goed heb hebben Henk en jij destijds het MTR idee uit Duitsland omarmd, of zie ik het verkeerd en hebben ze in Duitsland jullie idee opgepikt? In ieder geval hebben de hich-tech motortjes al weer toegeslagen, maar dat is niet alleen de TYR, maar ook de Fora en nu ook de Jak (Cyclon). Toch zijn er, vooral in Duitsland, nog genoeg mensen die echt alleen meedoen voor de lol en niet om te winnen. Toch zijn ze lekker fanatiek. Het gaat om de mensen met de schitterend gebouwde vintage uitziende racertjes en de semi-schaal jagertjes en zo. Deels hebben die high tech motoren, maar ik heb ze ook zien vliegen met een Taifun 1,5cc motortje.

    Verder is duidelijk dat je met betrouwbaarheid een heel eind kunt komen, en tot dat het motortje kapot ging hebben Robert-Jan en Bram twee jaar geleden toch ook heel goed gepresteerd met een Webra? Tenslotte begreep ik dat het PAW motortje met blauwe kop (competition tuned?) van Owen ook heel aardig presteerde, weliswaar niet zo goed als een TYR, dus niet direct kans om te winnen, maar wel zo dat je zonder je te schamen mee zou kunnen doen.

    OK, ik heb inmiddels (nou ja, één jaar) ook een TYR op de bok, maar kijk naar mij, ik ben nog steeds een beginner en ik vind het harstikke leuk om mee te doen. Ik heb het eerste jaar met een PAW meegedaan en zou dat best hebben willen blijven doen als mijn techneut niet aan de TYR wilde. Kijk ook naar Robert-Jan, Marco en Herbert, die zijn toch écht ingestapt, dat kun je niet ontkennen.

    Mocht je dit nog steeds te vergaand vinden, dan is de Record-cup die we op 16 juni zullen gaan houden in Stadskanaal wel iets, dus mag ik je alvast inschrijven? Voor wie dat nog niet weet: het idee van de Record cup is in tegenstelling tot MTR niet op snelheid gericht. Een Webra Record (er worden er nog steeds een flink aantal per jaar aangeboden op Marktplaats) is verplicht, dus geen high tech motoren en omdat het gericht is op makkelijk starten en zuinigheid is het tunen van de Webra zinloos. Bovendien is door het concept het modelontwerp veel minder van belang. Het model moet er mee in de lucht kunnen blijven, maar voor de rest maakt het weinig uit.
     

Deel Deze Pagina