Zin en Onzin

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door woldlake, 6 jun 2006.

  1. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Hallo,
    Wij hebben een MTR wedstrijd gehad in Gorinchem.
    Air Fighter Club Gorinchem heeft het georganiseerd

    Maar helaas de wedstrijd werd een Demo voor modelvliegen.
    De 2 de dag werd 1 van de deelnemers erg hard getekkeld door een mede vlieger en de schuldvraag kwam bij de piloot te liggen die onderuit werd gehaald door een laaghartige aktie.

    Nu is de MTR een beginnersklasse waar best dingen kunnen gebeuren wat niet helemaal volgens de regels van het spelletje kunnen voorkomen maar onderuit getrapt worden door een piloot hoort daar na mijn mening niet bij.

    Sorry dat deze topic een beetje negatief is maar vind wel dat er eens over nagedacht mag worden over de zin van dit soort akties en wat er aan gebeuren moet om dit soort dingen niet meer voor te laten komen.

    Het hoort een hobby te zijn met een leuk en gezellige uitstraling en niet een hobby waar je moet afwachten hoe de piloten zich in de ring gaan gedragen.

    Helaas is voor ons het besluit om niet meer deel te nemen aan wedstrijden die georganiseerd zijn door Dit persoon.

    Ook moet ik kwijt dat de organisatie voor ons een hele slechte indruk achter heeft gelaten te bedenken dat de hoofd organisator Zich als een woesteling in de ring heeft gedragen met daarna nog geen enkel spijt betuiging naar onze Piloot heeft laten blijken

    Gegroet en hoop dat dit stof tot nadenken geeft

    Fred
     
  2. Edward

    Edward Guest

    Helaas ben ik niet op deze dag aanwezig geweest en betreurt het mij dit te horen omdat ik weet om welke personen het hier gaat.
    Wat mij verbaast is dat de persoon in questie ook nog vloog met het traningsmodel van de persoon die neer gehaald werd, waarvan bekent was dat het niet het snelste model was.
    Als je je dan zo moet gedragen omdat je niet tegen je verlies kan c.q. het tempo niet kan bijhouden, vind ik dan niet alleen erg zwak maar ook nog eens laag bij de grond.
    Zeker omdat de persoon in questie ook nog eens weg loopt zonder enige materieele schade.
    Maar er zijn dus wel 3 modellen gesneuveld.
    Waarvan 1 "van de derde piloot" buiten deze laag bij de grondse twist.
    Graag zou ik hier meer meningen over willen horen van mensen die aanwezig waren, omdat ik mij niet kan voorstellen dat dit alles was begonnen om een foutieve inhaal actie, welke in de geruchtenstroom de verklaring is van de persoon in questie.

    Mocht dit waar zijn, dan vind ik dat leidinggevende personen "en dat is de persoon in questie" in deze tak van sport (LB) hier niet ongestraft van af kunnen komen.

    Edward.
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    kan dit geval niet voorgelegd worden bij de KNVvL,en onderzocht worden,
    en een straf opleggen . :evil: :evil:
    ben er zelf niet bij geweest ,maar vind het jammer dat dingen zo moeten lopen
    Ik hoop ook dat een organisator ,zoals het club bestuur zich die dingen aantrekt :evil: :evil:
    bepaalt geen reclame voor de LB ,die normaal zeer gemoedelijk met elkaar omgaat :cry:
     
  4. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Zo, schandalig druk geweest op het werk vandaag om de gemiste dag van gister in te halen, vandaar mijn late reactie.

    WAT EEN ENORME TERING ACTIE WAS DIT!!!

    Zal even omschrijven hoe het in mijn ogen is gebeurt:

    Paul die leent van ons een vliegtuig met motor om mee te kunnen vliegen. Hij krijgt ons oude race model met PAW motor.

    Tevens is hij ook de organisator van de wedstrijd.

    Eerste vlucht komen zowel Stefan als Paul niet in de lucht ivm stukke props in de eerste ronde. Jammer, lachen, komen nog twee races...

    Tweede race begint super. Paul als eerste weg, Stefan binnen 1 ronde ook weg. Omdat het boven gras gevlogen wordt, en er al een beetje hoog gevlogen werd gebeurde het dat Stefan per ongeluk met gekruisde lijnen weg gaat. Niet netjes en erg fout, maar fout wordt binnen 1 ronde gecorrigeerd, nog voor dat Sander vlak na ons ook in de cirkel komt. De PAW waar Paul mee vliegt heeft ook behoorlijk de gang er in, alleen de twee TYR's zijn een tikkie sneller.
    MTR is een beginners klasse, en daardoor komt het wel eens voor dat er gekruist wordt ingehaald. Dit wordt internationaal door de vingers gezien, en levert nergens problemen op. Het voorval komt ook steeds minder voor bij alle vliegers die al een aantal wedstrijden achter de rug hebben.

    Wat gebeurt er nou opeens in onze ronde 84!!! 4 ronde na onze tweede pitstop grijpt Paul opeens Stefan achter zijn nek, en trekt hem achterover met bijde voeten van de grond, en smijt hem op zijn rug. Tijdens de val heeft Stefan bijde handen nodig om zichzelf op te vangen, en verliest de controle over het toestel, gelukkig weet hij hem nog in de lucht te houden. Net getankt, vol gas, ivm gras opstijgen geen afslag. Maar doordat hij op de grond ligt is ronddraaien niet mogelijk en klitten de lijnen met de andere twee piloten. Omdat Paul tijdens de tackel recht omhoog vliegt vliegen Stefan en Sander onderdoor. Sander kan niets meer redden met die snelheid en vliegt zijn model aan 100 stukken. Niet eens herkenbaar maar, laat staat repareerbaar!!!
    Stefan is ondertussen zijn handvat kwijt, maar "gelukkig" klitten de lijnen nog aan elkaar. Uiteraard gaat dit ook maar twee ronden goed, en daarna boren zowel mijn PAW model als TYR model zich in het gras.

    Sorry dat ik dit zo moet gaan omschrijven, maar het was super duidelijk dat het gewoon te hard ging voor Paul. Geen schande, het gaat nou eenmaal goed hard. Zelfs de PAW vloog rond de 24 seconde. Hij had ook al twee pitstops de tijd gehad om te stoppen als het echt niet meer kon.
    Maar als het dan zo hard gaat, spaar je lucht dan voor het ademen, ipv in de cirkel te gaan staan roepen "Klote TYR's, het gaat veel te hard, loop niet in de weg!!" Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik zag maar 1 persoon het midden van de cirkel claimen :? Dus in de weg lopen kunnen ze allemaal wat van.

    Goed de crash is geweest. Sander zijn model helemaal kwijt, ons TYR model een gekraakte romp, ons PAW model een gekraakte vleugel. Alle lijnen aan gort, alle motoren vol met koeievlaai, Stefan twee blauwe plekken waar je U tegen zegt, dus eerst afkoelen!!!
    Sander wordt door zijn pa van het veld gehaald omdat die helemaal door het lint is, ik zoek een rustig hoekje op om af te koelen, en zo staat iedereen even een paar 100 meter uit elkaar.

    En wat komt er opeens als verhaal over het veld:
    Stefan zou onderlangs ingehaald hebben!!!!

    ONGELOOFELIJKE BULLSHIT!!! HOE KAN JE GVD IEMAND LINKS VAN JE ACHTEROVER TREKKEN ALS DIE JE NET ONDERLANGS INGEHAALD ZOU HEBBEN!!!! DAN MOET DIE RECHTS VAN JE LOPEN!!!

    Goed weer afkoelen!!!! Nog veel kwaaier dan 2 minuten ervoor!!!Ondertussen Sander even opgezocht, die zich teruggetrokken had in zijn auto buiten het veld. Zelfde verhaal als van Stefan. Veel commentaar in de cirkel, en zelf de snelheid niet kunnen bolwerken.
    Ok, dan maar even de jury opzoeken... Enige wat daar uit kwam: Ach Paul vliegt morgen toch niet meer mee, dus morgen is het probleem vanzelf al opgelost 8O 8O
    Is dat de manier om dit op te lossen?!?! Schijnbaar....

    Lange discussie gehad met Sander of we de volgende dag nog terug zullen komen of niet. Goed er was 40 euri 8O inschrijfgeld betaald, dus zolang Paul niet meer mee deed zouden we het af maken, en daarna nooit meer onder deze organisatie racen.
    Bijde hoopte we dat PAul nog wel even met een uitleg zou komen bij ons, excuus zat al niet meer in ons verlangens pakket. Nu 2 dagen later zit ik nog te wachten op een uitleg. Wordt net gedaan of er niets is gebeurt, en er wordt niet meer gesproken?!?!
    Kreeg keurig mijn model schoongemaakt met twee nieuwe propjes en gekraakte vleugel terug, en THATS IT!!! (Erik, super voor het schoonmaken, en helemaal super dat je eerder weg was dan mij bij de start. Hoop je nog veel als tegenstander te mogen meemaken. Helemaal geweldig)

    Volgende dag komen we nog terug, maar van een wedstrijd is al geen sprake meer, want we worden als een lullig demotje afgescheept in het AFC programma. Een finale wordt er niet eens gevlogen. Jury was er niet eens actief bij tijdens deze race, alleen als toeschouwer, en ronde tellen en tijd opnemen moesten we ook maar zelf doen.

    Goed, zondag was het besluit al genomen om zoizo de prijs niet in ontvangst te nemen, tenzij er nog een uitleg/gesprek vanuit Paul of organisatie in het algemeen zou komen. Je snapt het al, onze eerste en twee prijs liggen nu nog in Gorinchem...

    Mijn ideeën over dit voorval zijn dus:

    * Schijnbaar is het veroorzaken van een alles vernietigende crash minder erg dan een keer gekruist inhalen.
    * Schijnbaar is het voor organisatoren toegestaan om piloten te tackelen.
    * Schijnbaar hoef je na zoiets geen uitleg/excuus te geven. Zelfs niet na een 24 uurs afkoel periode.
    * Schijnbaar hoeft de organisatie geen moeite te doen voor een derde kwalificatie ronde nadat ze zelf als deelnemer hebben opgegeven.
    * Finale?!?! Was dah?? Daar is 40€ waarschijnlijk te weinig voor.
    * Schijnbaar kan je als oud FAI jurylid je eigen schandalige gedrag omlullen in een fout van een junior vlieger.
    * Schijnbaar is het mogelijk om onderlangs in te halen terwijl je al links van je tegenstander loopt. Even nadenken, dan moet namelijk eerst achter jezelf langs vliegen, achter je tegenstander langs vliegen, de derde tegenstander bovenlangs inhalen, en dan nog eens de man rechts van je onderlangs inhalen!!! 8O

    Zeker als jeugd promoter voor het LB zou je dan achteraf toch tenminste een uitleg kunnen gaan geven aan de junior die je net getackeld hebt.
    Dit hele verhaal had ik voor me gehouden als dit gewoon tijdens het weekend uitgepraat had kunnen worden.
    Echter ik verdom het om de discussie met Paul te openen. Die taak ligt bij hem.
    Tot die tijd zal ik mijn functie als instructeur in dienst van Paul ook zeer zeker neer leggen, en zal je mijn team ook niet meer op deze wedstrijden/demo's zien. Waarschijnlijk is het NK in de toekomst nog de enige Nederlandse wedstrijd voor ons, want ik verwacht geen uitleg meer.

    Een straf zal er wel niet van komen. In F2C had je dit denk ik je sportlicentie kunnen kosten, alleen in MTR valt er weer weinig te claimen.

    Ongelukken kunnen gebeuren, en als daar schades door komen praat je dat uit. Ongelukken die met opzet worden veroorzaakt kunnen in het heetst van de strijd ook voorkomen, en dan ga je met elkaar om de tafel ipv schouders ophalen!!

    Mijn menig:
    SCHANDALIG!!! RESPECTLOOS!!! LEUGENS!!!

    Zo en nu naar bed, morgen weer hard werken :p
     
  5. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
    Ik begrijp echt niet dat er geen reaktie van de betroffen "piloot" volgt.
    Ik vrees dat schaamte moeilijker te verwerken is dan schuld............
     
  6. Glider_Jan

    Glider_Jan Guest

    Had ik geweten dat er een forum was dan had ik hier al langer op gezeten. Eerst terug naar mijn oude liefde en ik ben verbaast. Die Paul waar dat over gaat zal toch niet die Paul zijn die ik nog ken van vroeger en teon al meer ellende voor voor het lb zorgede als dat je zou kunnen denken.
    Men noemde hem later ookwel ROTTENBURGER, klopt dat :?: Is het die, zal toch niet.
     
  7. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Moet ik wel even op inspringen.

    Het gaat om die persoon ja. Alleen heeft hij veel goeds voor de promotie van LB gedaan hoor.
    Vooral jongeren fanatiek maken voor LB is iets waar hij veel tijd in heeft zitten, en ook veel succes mee heeft.

    Alleen dit is een actie geweest die niet door de beugel kon, maar kan gebeuren in het heetst van de strijd.
    Grootste irritaite is alleen dat de schuld verschoven wordt naar ons, en dat de wedstrijdlijding meteen niet meer de moeite kon opbrengen om voor die 40 euro inschrijfgeld de wedstrijd af te maken of een goeie beslissing kon nemen over deze fout.

    Paul in persoon is iemand die ik kan waarderen. Alleen deze acties van deze wedstrijd niet!
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Glider Jan? Toch niet uit Helden-Panningen....... 8O :wink:
     
  9. Glider_Jan

    Glider_Jan Guest

    Neen, geenszins, weet niet eens waar het ligt
     
  10. Glider_Jan

    Glider_Jan Guest

    Ik ken paul niet van de omgang met jongeren. Dit zal best kloppen als hje het zegt. Mijn gevoel was altijd dat hij het moeilijk had met de jongenzx die beter waren en ze daar op de een of andere manier mee in conflict kon weten te komen. Geliefd was die niet destijds.
     

Deel Deze Pagina