zinken

Ik zal hier maar niet al te serieus op ingaan.. maar toch even :P

die krengen kosten een hoop geld. maar ze leveren ook aardig wat op. netto maken onze 4 zwarte sigaartjes tegenwoordig zelfs winst..

behalve dat (omdat GB de conventionele subs de deur uit gedaan hebben). we alle diesel-electrische commandanten opleiden in nederland.. wat de duurste opleiding binnen de marine wereld is..

levert het ook een smak geld op omdat waar de amerikanen niet kunnen komen (te grote sub's en als die daar gesnapt worden grotere kans op wereldoorlog).. mogen onze bootjes tegen een leuke vergoeding op vakantie naar warme landen in de oost 8)

en verder. zjah. mocht de pleuris (excuus) echt uitbreken.. een groep terroristen heeft zo een bovenwaterbootje naar de kelder.. speedbootje met tnt er tegen en klaar is kees.. maar een sub vinden ze niet..

maar zeg nou zelf, best mooi stukje speelgoed toch :wink:

album_pic.php

Wat is het nut van duikboten? Zien zonder gezien te worden...
Je wilt niet weten wat een duikboot aan inlichtingen kan verzamelen, wanneer 'ie op periscoopdiepte voor de kust ligt...
Tijdens Desert Shield en Desert Storm heeft een een NL duikboot voor de kust van Irak geleden als piketboot voor de geallieerde vloot in de Golf. Zelfde rol als Hms. Sheffield tijdens de Falklandoorlog, alleen minder kwetsbaar. Het blote feit een land of een alliantie duikboten heeft, maakt een potentiele tegenstander al voorzichtig. en op die manier kan hij z'n nut heel goed bewijzen.
Met hetzelfde recht van spreken kan je zeggen: "Wat is het nut van tanks?" Nou, het simpele feit dat een biertje hier geen 30 roebel kost is het antwoord...
Maar goed... weer :ontopic:...

Roel

Hallo.

Inderdaad een mooi stukje techniek en ze bieden toch werk aan een hele boel mensen.
Eerst om ze te maken en dan om ze te onderhouden.
Dat ze belangrijk zijn is ook waar zoals hierboven geschreven, je vist ze toch zomaar niet uit het water zoals een conventioneel schip.
Met de nieuwe technieken die ze nu hebben kunnen conventionele duikboten zelfs door een torpedolanceerbuis een nuke raket lanceren.
Ik heb ergens nog eens gelezen wat bewapening ze aan boort kunnen hebben en stond versteld van de mogelijkheden van wat ze door die buizen kunnen droppen en wegschieten.

Maar het belangrijkste van alles.
Ze zijn mooi om na te bouwen en de techniek die je er in stopt is ook een hobby op zich zelf.
Kom je met een subje aan een vijver steel je de show als tie ook nog kan duiken en weer bovenkomt.

Dat laatste is wel belangrijk anders is de leute er zo na een paar keer vanaf.

Sportieve groeten Raf.
http://users.pandora.be/moonen.hilda/
P.S. ik heb alles door de tekst verwerker gehaald
Nu zouden er geen fouten meer mogen in staan :D

duikboot = submercible. zo'n onderzoek ding met raampjes
onderzeeboot = submarine.. waar we het nu over hebben toch? ;)

mvg
Ric.

Hi Ric.,

erg scherp, maar ook erg correct! Persoonlijk ben ik de laatste die 'per definitie' defensie-gerelateerde zaken afwijst (waarom wil ik je wel in-person vertellen op 20 mei) maar het nut van de (specifiek) duikboten van onze Nederlandse Marine ontgaat mij volkomen!
Daarnaast is wel van belang te weten dat ik mij op R/C gebied specifiek bezig hou met 'duikboten' bedoeld als in 'Submarine', gewoonweg omdat de techniek mij bijzonder bezig houdt.... (letterlijk en figuurlijk).

Jos.

hallo

eventjes dit oude topic weer wat leven in blazen

duikboot = submercible. zo'n onderzoek ding met raampjes

dus de russen hebben onderzoeks boten
een thypoon heeft ruitjes
een kilo heeft ruitjes

in de toren zitten ruitjes

groeten raf

Dus een autobus is ook een submercible. En dan bedoel ik de Benelux bussen, niet die dingen die in India, Blotivoetistan en Bokkiewokkie continue in ravijnen lazeren....

Jos

Back