ZIPPY R 2200mAh 21-32C iemand hier ervaring mee

Heeft iemand ervaring met de ZIPPY R 2200mAh 21-32C van united hobbies.
Ik lees dat sommige mensen na ontlading en lading maar een capaciteit meten
van zo'n 1850 mah i.p.v. de opgegeven 2200 mah. Of kan dit een andere reden hebben???

2s?

Ik heb in het begin toen die zippy R lipo's er net waren bij hobbycity een 2s 2200mAh gehaald. deze haalde netjes 2230mAh, niets mis mee dus.

Een maand geleden ongeveer nog een gehaald, deze haalde maar 1900 en dat doet ie nogsteeds, verder is er niets mis mee alleen de laatste batches van alle zippy R's lijken wat minder van capaciteit dan ze zouden moeten zijn. Dit staat ook diverse keren op de costumers forum van hobbycity.

wachten is dus op een nieuwe voorraad die hopelijk wel goed is.

2s?

Ik heb in het begin toen die zippy R lipo's er net waren bij hobbycity een 2s 2200mAh gehaald. deze haalde netjes 2230mAh, niets mis mee dus.

Een maand geleden ongeveer nog een gehaald, deze haalde maar 1900 en dat doet ie nogsteeds, verder is er niets mis mee alleen de laatste batches van alle zippy R's lijken wat minder van capaciteit dan ze zouden moeten zijn. Dit staat ook diverse keren op de costumers forum van hobbycity.

Het gaat om de 3s versie

Voor mij zijn er 3 stuks onderweg :p

Tot welke spanning moet ik hem ontladen om dit te testen ?

Ik heb er gister 4 binnen gekregen. Op de testbank deden ze al 45 amp op 10.4V zonder mopperen :D

Zal mij benieuwen hoe ze het gaan volhouden. De capaciteit kan ik niet echt voor je meten omdat ik ze over het algemeen nooit zo ver ontlaad.

2s?

En is er verschil in gewicht? Want ik verbaas me er altijd over dat sommige fabrikanten tot 40 gram minder nodig nodig hebben voor dezelfde capaciteit (2200mAh).

Nou ....ik heb de capaciteit van de zippy's even getest.
Voorzichtig ontladen en daarna laden.
Na een paar keer deze cyclus gaat er gemiddeld maar zo'n 1800 mah in de accu's.
Dus bij lange na niet de geadverteerde 2200 mah. Ik heb op diverse forums dezelfde
bevindingen gelezen. Het zijn goede lipo's maar ze moeten ze niet verkopen als
2200 mah cellen maar eerder als 1800 mah cellen.
Balen dus.......ik ben echt van plan om maar eens goede cellen aan te
schaffen i.p.v. de 'goedkopere'.

Balen dus.......ik ben echt van plan om maar eens goede cellen aan te schaffen i.p.v. de 'goedkopere'.
Ik gebruik de LiPo's van Graupner en mijn eerste 2S1P 3200mAh geeft na zo'n 50x gebruik nog altijd gemiddeld 3350mAh op de Spintec V2 bij een ontlaadstroom van 35A (stoppen op 6V=1V/cell). Dus over de Graupners ben ik zeer te spreken en heb daarom recentelijk nog een aantal bijgekocht. Het zijn zeker niet de goedkoopste accu's maar kwalitatief perfect. De eerste accu is nog steeds de oorspronkelijke dikte terwijl ik menig E-Flite en HiModel LiPo heb zien opbollen na een paar keer laden (zelfs bij 1C laden).

Hopelijk bedoel je hier 3V/cel want een LiPo ontladen tot 1V/cel betekend gegarandeerd het einde van die accu!
Nee, want de Spintec rekent in normale cellen en niet in LiPo's. ;)

Dus de Spintec staat op 6 cellen met een afslagspanning van 1V/cell. Dat is dus op 6V stoppen is voor een 2S LiPo dus precies goed. ;)

Hey,

ik heb 10 stuks van deze 2200 3S zippy-R in gebruik, en ik ervaar ze als prettig. Allen hebben ze de tijd gehad om rustig op gang te komen, en als ze langere tijd niets doen, dan moet je zorgen dat ze niet helemaal vol geladen zijn, helemaal niet als de omgevingstemperatuur nog eens stijgt!!!
Bij 2 van deze akku's is me dit helaas ontkomen, hierin gaat nog "slechts" 2000 milli's (ontladen/gebruiken tot 3Volt/cel onder last van ca 10 amps.) De overige 8 zijn nog 100%, deze hebben nog een capaciteit van ruim 2200 milli's (indien ze een enkele keer volledig "leeg" gebruikt worden). Een aantal hebben reeds 100 cycli of meer.
In de praktijk merk ik er overigens weinig van, het gebeurt maar enkel dat de 2000 milli's gebruikt word, en dat doen ook de twee "mindere" akku's met gemak!
Leg ze dus niet vol weg, dan behouden ze prima hun capaciteit!

Greetz van Aldert

Back