ZMR 250 PDB van Multirotorparts

Ik heb er ook geen gebruiksaanwijzing van gevonden, maar het spreekt voor zich, 3s of 4s aansluiten, dat voltage kan je naze of cc3d ook aan, 5v en/of 12v stepup/down en een mini osd
Regelaars erop solderen, de signaal stekkers s1 2 3en4 aansluiten (pin waarbij s staat is signaal, middelste + en buitenste -)
De leds werken volgens mij via de 12v stepup maar die gebruik ik zelf niet.

Bedankt mannen ! Ik vind het alleen niet zo ideaal om die regulators op de PDB te moeten solderen. Bij een harde crash komen die gegarandeerd los. Ze hadden misschien toch beter met header pins gewerkt, dat soldeert makkelijker en daarmee zit alles ook lekker vast.

Ik denk dat dat mee gaat vallen met die regelaars, t is ideaal ze nemen bijna geen ruimte in, en loskomen bij een crash zullen ze niet zomaar, dan moet je ze raken en dat gaat volgens mij knap lastig worden.

Prima pdb zo :)

Kevin

Die spanningsregelaars ga ik proberen met hete lucht te solderen, met soldeerpasta. Met een gewone bout kan het ook.
Ik heb veel over dit pdb gelezen, maar die spannings regelaars zijn een zwak punt. Als het bord een beetje buigt ten gevolge van een crash, dan gaat de printbaan vrij snel stuk zegt men. Een zogenaamde "through hole" oplossing is veel betrouwbaarder.
Maar goed, ik ben benieuwd hoelang het heel blijft.
Dirk, ik ben benieuwd hoe de bouw verloopt, misshien kun je wat foto's posten. Als ik ga beginnen (over 2 weken) dan zal ik dat ook doen.

Je kunt er ook een kabeltje aan solderen en de spanningsregelaars verplaatsen onder je fc ofzo, dan is de bevestiging flexibel. Zelf gebruik ik ze niet, heb enkel 5v voor fc, vtx, cam en ontvanger, heb een 3a bec om dit alles te voeden

Beetje late reactie misschien maar het klopt als een zwerende vinger. De miniregelaars komen los door tordering van de PDB/Bodemplaat. Draadje er aan solderen is denk ik nu mn enige oplossing. Had de PDB in Australie besteld toen ie net uit was. Regulators zaten er al opgesoldeerd maar de 5V bleek als defect te zijn. Omdat de verzending er 3 weken over gedaan had, bedankte ik voor vervangend bord, uiteindelijk deze exacte regulators alleen bij banggood kunnen krijgen, UK zeiden ze maar ook dat duurde 3 weken.. dus zal toch wel China geweest zijn. Enfin, a $1 gelijk 4 besteld.
Tijdje goed gewerkt maar gisteren ineens spanning issue, zowel video als FC stopte er regelmatig mee. Flessen van de ZMR door de 1 en 3 arm te bewegen liet zien dat stroom steeds wegviel bij bewegen. De ellende is dat je ze heel lastig los krijgt met solderen omdat het op de 4 hoekjes zit. Slecht design dit, jammer verder een prachtig clean PDB met bijna geen draden.....

Bedankt mannen ! Ik vind het alleen niet zo ideaal om die regulators op de PDB te moeten solderen. Bij een harde crash komen die gegarandeerd los. Ze hadden misschien toch beter met header pins gewerkt, dat soldeert makkelijker en daarmee zit alles ook lekker vast.

Heb dus ook gewoon kabeltjes gesoldeerd op de regulator en de regulator vastgezet op het pbd met double sided tape. Werkt perfect nu.

Back