Goed ik probeer een topic te maken om over de ZMR Xpower quadcopter te praten.
Ik heb heb tijdens het schrijven van dit topic net besteld bij http://www.myrcmart.com omdat hij hier een belachelijk stuk goedkoper was dan in Nederland.
Ik heb verder nog nooit met een quad gewerkt of gevlogen.
Voor zover ik weet zijn er sowieso 2 versies van het frame. De ene versie heeft ingebouwde ESC's
Ik gok rond de 10A.
Dit ziet er leuk uit en je hebt minder snoeren e.d. maar ik heb hier niet voor gekozen. Als je crasht en je breekt je quad pootje dan ben je ook meteen je ESC kwijt.
Ik heb de ZMR-XPOWER-P3 gekocht
Hij wordt geleverd met:
Hier een naar mijn mening indrukwekkend filmpje wat de quad allemaal kan.
Ik vind hem echt zeer snel maar ik heb ook weer weinig ervaring met quad dus misschien zit ik er wel helemaal naast.
De controller - MWC MultiWii Lite
Deze controller wordt bij het pakket geleverd.
Ik heb helemaal 0,0 kaas gegeten van quad bordjes maar mijn set heeft dus het Multiwii lite bordje er bij.
Zijn er hier meer mensen met deze quad? en die mij meer kunnen vertellen over de Multiwii Lite? Ik heb MultiWii al gelezen maar daar hebben ze het over hele andere bordjes en ik lees regelmatig dat ze het over Arduino hebben. Het is echt 1 grote chaos iedereen zegt maar wat er zijn achterlijk veel uitvoeringen van de bordjes en nog eens gruwelijkachterlijk veel verschillende clones.
Voor een leek is het echt niet duidelijk wat je precies hebt wat je kan wat je moet doen e.d.
Dit topic is een "work in progress", wil je dingen toegevoegd hebben stuur me dan een berichtje.
Ik heb heb tijdens het schrijven van dit topic net besteld bij http://www.myrcmart.com omdat hij hier een belachelijk stuk goedkoper was dan in Nederland.
Ik heb verder nog nooit met een quad gewerkt of gevlogen.
Voor zover ik weet zijn er sowieso 2 versies van het frame. De ene versie heeft ingebouwde ESC's
Ik gok rond de 10A.
Dit ziet er leuk uit en je hebt minder snoeren e.d. maar ik heb hier niet voor gekozen. Als je crasht en je breekt je quad pootje dan ben je ook meteen je ESC kwijt.

Ik heb de ZMR-XPOWER-P3 gekocht

Hij wordt geleverd met:
- 1 x ZMR X-Power 4-Axis Quadcopter (Barebone Frame)
- 1 x MWC MultiWii Lite Lightweight Version 4 Axis Flight Control Board
- 4 x RCX 10A Brushless ESC (SimonK Firmware)
- From 2013/08/18, we have upgraded the ESC from 10A to 12A.
- From 2013/11/10, we have changed the ESC from 12A back to 10A (G Series) because this 10A works better after an upgrade in hardware component. Please click here to watch the videos for benchmarking.
- 4 x ZMR 1804 (2400KV) Outrunner Brushless Motor
- 4 x 5030 3-Blade EPP Propeller
Hier een naar mijn mening indrukwekkend filmpje wat de quad allemaal kan.
Ik vind hem echt zeer snel maar ik heb ook weer weinig ervaring met quad dus misschien zit ik er wel helemaal naast.
De controller - MWC MultiWii Lite
Deze controller wordt bij het pakket geleverd.
Ik heb helemaal 0,0 kaas gegeten van quad bordjes maar mijn set heeft dus het Multiwii lite bordje er bij.
Zijn er hier meer mensen met deze quad? en die mij meer kunnen vertellen over de Multiwii Lite? Ik heb MultiWii al gelezen maar daar hebben ze het over hele andere bordjes en ik lees regelmatig dat ze het over Arduino hebben. Het is echt 1 grote chaos iedereen zegt maar wat er zijn achterlijk veel uitvoeringen van de bordjes en nog eens gruwelijkachterlijk veel verschillende clones.
Voor een leek is het echt niet duidelijk wat je precies hebt wat je kan wat je moet doen e.d.
Dit topic is een "work in progress", wil je dingen toegevoegd hebben stuur me dan een berichtje.
Laatst bewerkt door een moderator: