zmr250, bij dalen slaat deze op hol...tips

• Topicstarter Topicstarter Tiro
  • Startdatum Startdatum
T

Tiro

Guest
Gisteren eerst testvlucht gemaakt met mijn ZMR250. Naze32.

In horizon mode is de quad mooi stabiel bij rondvliegen en stijgen. Bij dalen gaat de quad wobbelen / wiebelen (geen idee hoe je dit noemt ;) ) net alsof de motoren om de beurt een boost krijgen.

Bij Acro en angle mode is dit nog erger.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen?

Ga je recht naar beneden of hou je een beetje voorwaartse snelheid? Als je recht naar beneden komt kan je in een vortex ring state terecht komen, je vliegt je eigen prop wash in waardoor je in onstabiele lucht komt. Een beetje voorwaartse beweging helpt al om dat te voorkomen.

Dat zullen dan de pid instellingen zijn? In deze video zie je dat dan de I omhoog/omlaag moet als je wiebelt bij stijgen/dalen:

Airmide is dat de motoren stationair blijven draaien terwijl het gas helemaal dicht staat.

Dit is echter alleen handig als je aan het freestylen bent, gezien je dan de langste "hangtijd" kan krijgen zonder dat je de controle verliest doordat de motoren niet draaien.

Ik zie alleen niet hoe dit helpt met jou probleem, want ook met airmode creeer je een vortex waarin je quad zal gaan wiebelen.
Pid afstellen lijkt mij de oplossing, maar corrigeer me als het anders kan ;)

Bedankt voor de tips.

Ben er achter gekomen dat ik 1 afwijkende ESC er tussen heb zitten, 3 stuks met SimonK en 1 met BLHeli software... per ongeluk uitgewisseld aangezien deze op het oog bijna hetzelfde zijn. Kalibreren van de ESCs ging ook niet helemaal goed.

kortom genoeg om aan te passen, testen en dan met de PID tuning aan de gang.

Back