Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat je even wat duidelijkheid moet scheppen voor jezelf. In de configurator kun je direct zien of de naze goed georiënteerd is (daar hoeven geen motoren voor te draaien). De quad op je scherm (op het 2de tabblad dacht ik?) moet net zo bewegen als jij de quad in het echt beweegt. Als dat klopt is je alignment van de naze goed. Als er verkeerde motoren gaan draaien ligt dat aan iets anders. Mogelijk heb je de motoren in de verkeerde volgorde op de naze aangesloten. Controleer dat. Controleer ook of je de kanalen van je ontvanger correct zijn aangesloten op de naze.Ik heb het bordje voor het gemak even met de pijl naar voren geplaatst, maar ook dan blijven de verkeerde motoren draaien. Links, rechts, vooruit etc. pakt hij wel allemaal. Het lijkt dus alsof de quadcopter een bepaalde kant (linker zijde) als voorkant beschouwd, onafhankelijk van hoe de Naze32 gedraaid is. Heeft iemand hier al eens ervaring gehad met dit probleem?
Mooi, niks meer aan doen dus.Als ik de yaw rate aanpas naar 90 graden ( pijl wijst naar rechts ), dan volgt de quad op het scherm netjes de bewegingen van de quadcopter. de simulatie klopt dus gewoon.
In cleanflightconfigurator kun je in de motortab de motoren testen.Als ik nu de quadcopter test reageert deze niet op de orientatie van de naze32. Dus onafhankelijk van hoe de pijl wijst, gaan altijd de zelfde motoren draaien voor vooruit etc.