Ben niet zo een schrijver, maar wil toch vertellen hoe mij dat overkomen is. Heb sinds een maand een Trex 600, super ding om mee te vliegen, heb altijd methanol gevlogen, en een gyro tol, dus zo'n Futaba 401 is ook iets bijzonders. Nu had ik al enige tijd rustig bij huis gevlogen, heb de ruimte, en wou ik wel even op de dagcamping van het staatsbosbeheer, wat meer ruimte, een beetje "ragen", nou korte duur na eerst een beetje ingevlogen te hebben, het rotor toeren verhoogd(governor mode) en vooruit met de geit nou de tweede korte bocht, zakt hij door, en gelijk een lamme Eend fladderde hij met een rotgang richting aarde niet meer aanstuurbaar op de tuimelschijf, enkel om de heck/cq staart/rotor, achteruit de aarde in een stuiter van wel 10 mtr. en daar lag die dan, staart geknikt, hoofdbladen kapot, staartrotor defect en half verdwenen, maar even op het bankje/pickniktafel bijkomen en de boel de/monteren, en kontroleren NOU dan mis je een trekstang met ballink, die Pits trekt aan de bladhouder, en de andere nog aanwezig, is aan de bovenkant van de ballink OPEN geknapt. Dat moet dan de oorzaak geweest zijn, naderhand hoor je dat het bij de eerste serie wel meer gebeurde, een dingetje van een paar dubbeltjes Heelveel schade in de knip. Ja ik heb die originele dingen(kogellink) vervangen door goede van Vario(had ik nog) enkel die kogellinks die de Pits aantrekken!!! de rest zijn eigenlijk meer "drukkers". dus dat wilde ik graag even hier kwijt, misschien heeft iemand er iets aan. Henderikus.P
P.S. preventief heb ik alle tandwielen van de servo's vervangen, ook de blad en hoofdas vervangen alhoewel nagenoeg niet krom, de tandriem, staartrotoras, de lagers van de staartrotoras waren wel kapot, dippen erin, staartbuis vanzelfsprekend, landingsgestel een beugel, kielvlak, paddelstang en hoofdbladen en staartrotor en bladen hiervoor.
P.S. preventief heb ik alle tandwielen van de servo's vervangen, ook de blad en hoofdas vervangen alhoewel nagenoeg niet krom, de tandriem, staartrotoras, de lagers van de staartrotoras waren wel kapot, dippen erin, staartbuis vanzelfsprekend, landingsgestel een beugel, kielvlak, paddelstang en hoofdbladen en staartrotor en bladen hiervoor.