H
hezik
Guest
Vandaag kort op het veld geweest ivm moederdagbezoek, maar had wel de camera bij mij, dus even wat fotootjes geschoten. Later zal ik eens proberen of ik wat vliegfilmpjes kan/mag maken.
Dit zijn ze nog niet allemaal die er bij ons vliegen, maar wel 'de laatste opleveringen'. Bijzondere van al deze heli's is dat ze relatief licht gebouwd zijn en gewoon goed vliegen en er ook echt mee gevlogen wordt.
We beginnen met de Ferrari:
Goed te zien is dat ik een slechte fotograaf ben, want als je zo kijkt, denk je dat dit niet zo'n grote heli is.. nou.. zie hier hoe ie zich verhoudt als er mensen bij staan..
Dan een 'oude bekende'.. een EC 135. Was vroeger turbine-uitgevoerd met vierbladskop, maar ook vanwege het gemak heeft de eigenaar 'm omgebouwd naar electro met tweebladskop. De turbineuitvoering heeft overigens ook z'n vlieguren wel gemaakt en zeker niet alleen gehoverd.
Die turbine moest natuurlijk weer ergens anders in, en dat is dit monster geworden:
Wel leuk koppie he?
De piloten en passagiers zitten comfortabel op stoelen met echte kussens:
Dit ding lijkt groot en zwaar.. groot is ie wel, zwaar niet. Ik hoorde de eigenaar trots vertellen dat ie al bij 4 graden pitch hoverde..
Ze worden overigens allemaal gevlogen 'as is' zonder verdere stabilisatiemeuk behalve natuurlijk een tailgyro.
Dit zijn ze nog niet allemaal die er bij ons vliegen, maar wel 'de laatste opleveringen'. Bijzondere van al deze heli's is dat ze relatief licht gebouwd zijn en gewoon goed vliegen en er ook echt mee gevlogen wordt.
We beginnen met de Ferrari:


Goed te zien is dat ik een slechte fotograaf ben, want als je zo kijkt, denk je dat dit niet zo'n grote heli is.. nou.. zie hier hoe ie zich verhoudt als er mensen bij staan..

Dan een 'oude bekende'.. een EC 135. Was vroeger turbine-uitgevoerd met vierbladskop, maar ook vanwege het gemak heeft de eigenaar 'm omgebouwd naar electro met tweebladskop. De turbineuitvoering heeft overigens ook z'n vlieguren wel gemaakt en zeker niet alleen gehoverd.

Die turbine moest natuurlijk weer ergens anders in, en dat is dit monster geworden:


Wel leuk koppie he?



De piloten en passagiers zitten comfortabel op stoelen met echte kussens:

Dit ding lijkt groot en zwaar.. groot is ie wel, zwaar niet. Ik hoorde de eigenaar trots vertellen dat ie al bij 4 graden pitch hoverde..
Ze worden overigens allemaal gevlogen 'as is' zonder verdere stabilisatiemeuk behalve natuurlijk een tailgyro.
Laatst bewerkt door een moderator: