Zoek bijpassend vliegtuig

Dirk

Forum veteraan
Zoals het hier ligt weegt het exact 60 gram !!!

Ik zoek nog iets leeuks waar dit in past :) ...........

afb999.jpg

Setje bestaat uit:

GWS motortje..., Jamara (Union?) 4"x 2.5"? propje......Robbe of Jamara 5A regelaar (op foto en gewogen Robbe 10A!!)

2x Kokam 560... (alternatief E-Tec 250 = nog 12gram lichter!!).....Hitec Feather ontvanger

2x Conrad RS-20 (of de identieke ACT S54) servo's

Deze aandrijving levert ca 12W bruto vermogen....

Dag Dirk,

Ik heb de little tiny van WES met vergelijkbare besturing. Een vertraging zou wenselijk zijn. Vlieggewicht kan hiermee waarschijnlijk zo rond de 120 gram komen.

Je kunt ook de Tiny van Todd models verkleinen = stuk goedkoper.

Vliegt leuk binnen, maar is niet de kunstvluchtkist die het beloofd te zijn. Gewoon leuk vliegen met bijvoorbeeld erg kleine draaicircel. Een kwart vollybal veld is genoeg. Die van mij gaat deze winter ook aan de Lipo´s. Verder heb ik dezelfde ontvanger, vergelijkbare 5 grams servo´s. Wel een faulhabermotor met vertraging en carbon prop met speciale regelaar. (hogere frequenty voor dit soort motortjes, maar volgens mij heb jij daar meer verstand van dan ik.

WES heeft ook andere leuke modellen voor dit soort bestudingen.

Ondertussen wat aangepast Hitec Feather -> ACT Micro 4uP, prop GWS 3x2, ESC Robbe 10A -> Jamara 5A, Accu's nu 2S1P 250Mah E-Tec's... alles gesoldeerd van 2mm goud stekkers voorzien (ietwat overkill) ... weegt inclusief LiPo save .... 50 gram !!!

ondertussen in dit kistje gebouwd..

DSCN1596.jpg

530mm span FF Piper Cub J3 "lookalike", woog oorspronkelijk 70 gram, 37gram aandrijving er uit gesloopt, blijft 32 gram (waar die ene gram gebleven is...???) .... uiteindelijk vliegend 85 gram geworden.....met ca. 4Dm² is dat ca. 21,5 gram Dm² vleugelbelasting...aandrijving lever nu ~16W (net geen 2A) halfgas is voldoende om te vliegen...na ca. 15 minuten gaat de LiPo save waarschuwen......

Foto reportage bouw volgt.......(wel even geduld hebben.... ;-) ).

Leuk!!!!
Waar komt dat Pipertje vandaan?
Dit verdient navolging :-)

woog oorspronkelijk 70 gram, 37gram aandrijving er uit gesloopt, blijft 32 gram (waar die ene gram gebleven is...???)

Waarschijnlijk heeft je weegschaal 2 keer omhoog afgerond, maar bij de 3e kon het omlaag.

Groeten Laurens

Back