Zoek een Lier

Zonder een nieuw draadje te starten, ook ik zoek een lier. Ben er inmiddels achtergekomen dat je er niet mee doodgegooid wordt via de reguliere kanalen.
Wat ik er van begrijp is dat het meestal via-via gaat, misschien dat jullie iets weten.

Leuk, zo'n forum. Mij netjes aangemeld, wordt ik om een of andere reden geblokkeerd. Zo kom ik natuurlijk niet aan een lier...

Ik heb nog een electrisch liertje staan. Is een oudje, ooit eens een zelfbouw van iemand geweest. Kracht genoeg voor het "normale" gamma aan zwevers. Hij heeft ook ooit een 8kg bak opgesleept, maar dat was wel echt het maximum. Geen keerrol.

Groet,
Gerben

Keerrol zit niet aan de lier bevestigd. Staat op 150-200 m bovenwinds van de lier. Noodzakelijk als je zelf je model wil oplieren.
Keerrol is een accessoire die je gewoon los kunt kopen.

Succes met de aanschaf van een lier!

Ah, ik had al zo'n vermoeden dat de ''keerrol'' 200 meter verder zou staan. Niet helemaal opgelet dus...

Ik heb nog een lier op de club staan welke in de verkoop kan....

Het is een motorlier met een 140 cc 4-takt motor.

Hij is werkend te zien op JfkCpzBvlqI[/media] carrera sb10 en maiden ash26-e‬‏ - YouTube

Deze lier is inclusief lijn (500 mtr), parachute (met wat scheurtjes) en RVS keerrol, dus helemaal compleet.

Ook is deze uitgerust met een anti-teruglooplager.

Het is dus een professionele, geen eigenbouw....

Voor wie interesse heeft, stuur maar een pb voordat ik hem in de "verkoophoek" plaats...

Grt, Louis

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een electrisch liertje staan. Is een oudje, ooit eens een zelfbouw van iemand geweest. Kracht genoeg voor het "normale" gamma aan zwevers. Hij heeft ook ooit een 8kg bak opgesleept, maar dat was wel echt het maximum. Geen keerrol.

Groet,
Gerben

Gerben,

Ik heb je meerdere Pb's gestuurd, nog geen reactie mogen ontvangen. Zit toevallig jouw postbak vol?

Vandaag de lier nog even weggehad voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt.
Er zijn nieuwe contactpuntjes in gezet en de ontsteking is opnieuw afgesteld.
Loopt weer als een lier...:rolleyes:

Dit omdat ik geen ondeugdelijke spullen weg wil doen!

Dus Douglas... hint....;)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Louis,

ik heb je een Pbtje gestuurd. Ondanks de prijs, én de goede verzorging van de lier is mijn keuze toch op electro gevallen. Mijn oproep werdt door diverse mensen gelezen, met als gevolg dat ik door diverse mensen via dit forum benaderd ben. Mijn keuze is gevallen op een traploos regelbare electrolier.

Wat kan een forum toch mooi zijn he?

Back