Zoek een mooie model helikopter, met enkele propellers.

• Topicstarter Topicstarter Vaseline
  • Startdatum Startdatum
V

Vaseline

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een indoor model helikopter. Met enkele propellers, dus niet 2 boven elkaar.

Ik heb ongeveer een budget van 100 tot 150 euro.
Ik zou graag jullie advies willen.

Groet Vaseline

E-Flite blade msr, Nine Eagles solo pro of Walkera CB100.

zijn de 3 populairste indoor FP heli's, de walkera is de grootste en zwaarste van de 3, maar nog steeds klein genoeg voor binnen.

ik zelf heb de NE solo pro, zeer goede heli en heel crash bestendig.

Met je budget zou de mSR net kunnen, al ga je er met verzendkosten waarschijnlijk boven komen. En dan heb je geen budget meer voor spare parts die je bij een eventuele crash nodig kan hebben, extra accu's etc. Ik denk dat de Solo Pro de beste keuze is als eerste heli als je echt met een single rotor wil beginnen. Goedkoop, maar wel goed, onderdelen en accu's zijn ook goed te betalen (neem alleen geen extra standaard accu's, die zijn zo "op" en kosten in ons land veel te veel) en deze heli kan zichzelf corrigeren als je de sticks los laat. Maar wees er wel op voorbereid dan een FP een stuk sneller is dan een dubbel rotor, dus in het begin rustig met de sticks. Binnen de stick vol naar voren duwen betekent bijna gegarandeerd een ontmoeting met de muur of wat je heli eerder tegenkomt.

als je een scale zoekt die iets groter is, de Nine Eagles Kestrel SX500 is een ZEER mooie fp heli imo

Ik zou ook de Solo Pro aanraden, het is een geweldige kleine heli om lekker binnenshuis mee rond te snorren. Hij is behoorlijk stabiel, crash-bestendig, onderdelen zijn goedkoop en goed te krijgen en de heli zelf is ook relatief goedkoop.

Zelf had ik alleen een heel klein beetje ervaring met een grote coax maar kan nu behoorlijk goed manoeuvreren met deze kleine (maar toch best snelle) FP heli.

Een voordeel aan een mSR is dat je direct kan investeren in een goede zender (bijv. dx6i of dx7) maar dat maakt de boel direct een stuk duurder. Zelf heb ik sinds kort een Blade 120SR, bevalt ook goed maar toch is de grootte van een Solo Pro/ mSR praktischer voor in de huiskamer!

Hoe zit het eigenlijk met de Walkera V120D01? Heeft dacht ik ook nog een kleiner broertje. Lees er weinig over op dit forum.

Hoe zit het eigenlijk met de Walkera V120D01? Heeft dacht ik ook nog een kleiner broertje. Lees er weinig over op dit forum.

De V100? Ik dacht dat er op RCgroups was gemeld dat hij wat underpowered was, zelfs na connectors vervangen of direct draden aan elkaar solderen.

prima heli, je leest er inderdaad niet veel over op het forum.
ik ben er nog steeds erg content mee. door de trainermode op de zender waardoor de uitslagen kleiner worden is hij ook prima voor beginnende vliegers. perfect voor binnen en bij mooi weer ook voor buiten.
succes met je zoektocht.
gr Arno

Waarom zo'n klein ding ?

Met een Walkera Hm 4# of een honeybee FP kun je ook zeeer goed indoor vliegen. En als je deze wat beter onder de knie hebt kun je er ook nog eens mee naar buiten, en dat lukt met zo'n klein ding niet.

Waarom zo'n klein ding ?

Met een Walkera Hm 4# of een honeybee FP kun je ook zeeer goed indoor vliegen. En als je deze wat beter onder de knie hebt kun je er ook nog eens mee naar buiten, en dat lukt met zo'n klein ding niet.

Ik denk dat niet veel mensen met een Honeybee rondjes door de huiskamer zullen vliegen. Of je moet een grote huiskamer hebben...

Voor binnen is de Bravo SX ook een goede keuze, stuurt duidelijk beter dan de Solo Pro.

Back