Zoek kompleet lijnbesturing setje

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door GJVO, 29 mei 2008.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik weet dat het het verkeerde deel van het forum is maar hier maak ik de meeste kans.
    Wie heeft er nog een simpel setje liggen.
    Ik stond gisteravond op ons veld vond het eens tijd om weer te gaan lijnvliegen.
    Ik heb geen zin / tijd om te gaan bouwen, bespannen is geen probleem.
    Dus wie heeft er nog iets op zolder liggen.. Voor Weinig!


    GJ
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Je hebt gelijk, het is inderdaad altijd een goed moment om (weer) met LB te beginnen.

    De snelste methode is het even inelkaar plakken en bespannen van een Paolo. Ik weet niet in elke staat van voorbewerking die geleverd kan worden, maar het lijkt me een kwestie van een paar keer goed kijken en hij zit in elkaar.
    De Paolo komt van Fly By Wire, maar ik begreep dat de bereikbaarheid op dit moment wat lastig is. http://www.flybywire.org/
    Wellicht dat er nog snellere methoden zijn om aan een kistje te komen, maar daar moeten de andere LB collega's maar even over reageren.

    Bruno
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    of je koopt een arf van Topflite,een avond schroefjes aandraaien en hier en daar een dotje lijm en klaar is kees.en combat Fred heeft de serie van SIG in zijn programma en daar zit de Primeryforce in
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik heb nog zon poalo slingeren,(excuse le mot), is af te halen.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Maar dat is toch niet de trainer-versie?
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De PrimaryForce is een stunttrainer, niet echt iets voor een her-intreder, lijkt mij. Maar inderdaad, mischien zitten er ook echte trainers bij. Even vragen aan combatfred....
    Overigens zijn wij niet te beroerd om GJVO even terzijde te staan bij de eerste herintredings-pogingen (14x woordwaarde;)).
     
  7. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Paolo's zitten snel in elkaar. Het is moeilijker om snel een Paolo(-kit) te bemachtigen......., dus ik zou die van Niek snel ophalen.

    Als motortje voldoet een OS LA 15 of een of andere 2,5cc OS kloon prima, hij kan gewoon met RC drossel gebruikt worden zolang je die maar vast open zet.

    Een andere mogelijkheid is de Bratco Skybaby die Conrad onder bestelnummer 231359-98 in het assortiment heeft voor € 119,- (kijk op de site onder 'brandstofvliegtuigen voor beginners). Dat is een ARF toestel met een fel russisch glowmotortje (AME, Bigmig, hoe heten ze) van 0,8 of 1cc, wat eem geweldige verbetering is van de vroegere coxmotortjes. Ik weet niet of er lijnen en een handvat bij zitten. Ik heb er een test over gelezen in Stunt News en daar waren ze er zeer enthousiast over.

    Overigens is de Sig Primary Force ook bij Conrad te koop voor € 159,-. Ik weet niet wat Fred er voor vraagt, dus ik hoop niet dat hij me kwalijk neemt dat ik dit noem.
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Volgens mij is dat de versie zonder romp. Een dwarrelding, leuk voor combatpiloten maar ongeschikt voor herintreders....
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    @Niek

    Is het inderdaad een dwarrelding?
    Zo niet.. stuur me dan even een PBtje aub.

    En aan de anderen,
    alvast bedankt voor de tips.
    Ik wil liever niet bouwen (ben nu weer even snel een trainer aan het in elkaar zetten omdat ik zondag iemand moet lessen) maar ik heb nog zoveel te bouwen en wil dus liever de tijd besteden aan het vliegen.

    Hoe bereik ik Combat Fred?
    Is dat zijn forum naam?
    (EDIT) ik heb hem gevonden

    En over de eerste her-in-treden in het lijnvliegen.
    Waar vliegen jullie op het moment?


    Grts Gert-Jan
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Niek, is die paolo goed te electrificeren?
     
  11. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Gert-Jan,
    Helaas hebben wij LB'ers geen vaste vliegplek (snif), In Almere zijn relatief veel LB'ers lid, zodat daar vrij vaak op zaterdag door de mensen die daar lid zijn wordt gevlogen, verder zijn er in Almere twee LB-dagen, een in het voorjaar (net geweest) en een in het najaar. Verder hebben we op 14 juni in stadskanaal een eenvoudige wedstrijd (wel een eind weg, ik kan het weten, ik woon er) en in het laatste weekend van juni een wedstrijd in Den Helder (op militair terrein, zodat je daar alleen op mag na tijdige opgave) en meestal in september/oktober het Nederlands Kampioenschap.
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb een PBtje naar Combat Fred gestuurd maar nog niks gehoord.
    Dus zal ik zo Niek nog even een PBtje sturen.

    Maar als het vliegtuigje enigszins rustig vliegt dan red ik het wel alleen denk ik.
    Maar Almere is nog wel te doen, dus misschien kom ik daar wel even langs, eerst een kistje scoren.

    GJ
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Amstedam - Almere kun je fietsen!

    (heb je ook geen files)

    [oeps als mijn baas dit leest..]
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Die paolo combatter is een dwarrel, een heel leuk combatkistje, maar niet geschikt voor herintreders. VGL Easystar met een flinke brushless en aillerons. Kun je leuk mee scheuren, maar als je nog een beetje roestige duimen hebt, blijf je aan het plakken en dan is het eigenlijk helemaal niet leuk meer.

    Wat je nodig hebt is de standaard Paolo met romp of een vergelijkbaar model. Vliegt uit zichzelf (zonder dat je de boel overstuurt natuurlijk) keurig vlak. Daarna de hoogteroeruitslag langzaamaan steeds meer vergroten en dan kun je basic aerobatics oefenen.

    Voor het bekijken van LB in Almere: zet je voornemen even op het LB-forum, dan kunnen we kijken wie er aanwezig is. Kom je niet voor niks.
    Als ik kan wil ik (of Henk) wel een trainer meebrengen, kun je even proberen.
     

Deel Deze Pagina