zoek Mr Mulligan

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Von W, 26 dec 2007.

  1. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Hallo iedereen,

    Een paar duitse kits ben ik al tegengekomen maar die liggen niet binnen het budget en trouwens deze waren met GFK-romp en ik houd meer van hout. Bud Nosen heeft er eentje in hout maar daar vind ik niet al teveel info over.
    Wat ik dus zoek is bij voorkeur een plan of anders een goede drie zijden tekening van een Mr Mulligan. De spanwijdte ergens tussen 2m50 en 3m zodat ik er een moki 150 stermotor in kwijt raak.
    Wie kan mij een beetje verder helpen.

    groeten Dirk
     
  2. Teus

    Teus Guest

    Hoi Dirk,

    Ik zal eens vragen aan de eigenaar van deze kist, die heeft hem zelf gebouwd meer dan 25 jaar geleden. Hij vliegt nog steeds, zit geloof ik aan de 2,70mtr span plusminus. Misschien heeft hij nog tekeningen.

    Gr. Teus

    [​IMG]
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Vroeger had Marutaka een Mulligan in het gamma zitten. Miscchien kan je via via aan het plan van die Marutaka Mulligan komen.

    Stevo
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Hoi Dirk,

    Hier heb je alvast een 3 view tekening nu alleen nog even uitvergroten naar 3 mtr. en je kunt aan de slag met het bouwen.

    [​IMG]

    Ton
     
  5. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Bud nosen wordt tegenwoordig verdeeld door A&A industries
    hier een oud draadtje rcuniverse
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben ook ooit eens begonnen aan een Mr. Mulligan. :oops:

    Gewoon met de tekeningen uit Paul Matt's Scale Aircraft Drawings naar de destijds nog onvolprezen kantoorartikelen handel gegaan, en daar de zaak tot plm. 1.70 spanwijdte laten opblazen. ;)

    (De spanten zijn klaar, en sinds ik die magneetjes heb krijg ik er eigenlijk wel weer zin in! :p)

    Zeker als je naar die spanwijdte wil, kun je volgens mij gewoon met die tekeningen aan de slag, en exact scale bouwen.

    (Zo heb ik het met mijn BirdDog destijds ook gedaan: 3-view uit 'In Action' opgeblazen tot een spanwijdte van plm. 85 cm.; vliegt uitstekend. :p

    Just my two cents . . .


    jan.
     
  7. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Iedereen bedankt voor de reacties.
    Met de tekening kan ik al op weg, zal ze eens binnensleuren in Rhino dan heb ik al direkt een idee van de proporties die de kist zal hebben.

    Dirk
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Uhhh, ik denk dat je in de war bent met De Stinson Reliant:
    [​IMG]
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Inderdaad Berto, foutje van mij, het is inderdaad de Stinson die ze in hun gamma hadden.

    Stevo
     
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.498
    Locatie:
    groningen
    Hoe zou het met dit project zijn? :confused:


    jan.
     
  11. andre

    andre

    Lid geworden:
    6 apr 2008
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Wijnaldum
    Misschien kan ik helpen. Heb al jaren een 270 cm Bud Nosen Mr Mulligan. Heb daarvan de tekeningen ook. Groeten Andre.
     
  12. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Wel ik ben al een heel eind met de tekening maar met het betere weer dat ondertussen is aangekomen gaat het een heel stuk trager. Vorige week heb ik mijn in Harsewinkel wel de buis voor de vleugel en alu profieltjes voor de struts bezorgd en momenteel wacht ik op de motor maar na de zomer zou de bouw moeten beginnen. Mijn deadline is Harsewinkel 2009.
    Ik zou eens moeten uitvissen hoe ik hier fotootjes geplaatst krijg dan kan ik er een paar zetten van de tekening.

    Dirk
     

Deel Deze Pagina